صنایع ساختمانی

خط تولید فوم ورق پی وی سی

قیمت های موجود
چینی_150 کیلوگرم در ساعت


 

 

خط تولید فوم و ورق پی وی سی با ظرفیت 150 کیلوگرم در ساعت 

مختصری در مورد صنعت
• به دلیل استفاده از مواد پلیمری در ساختارشان خاصیت ضد آب (واتر پروف water proof) دارند، از این جهت در محیطهای مرطوب از کارایی فراوانی برخوردارهستند. وجود دانسیته یکسان در طول ورق ، سطح صیقلی با قابلیت روکش شدن با انواع فیلمهای طرح چوب، طرح سنگ و رنگی، امکان تولید در رنگهای متنوع و امکان ایجاد بافت های چوب روی فوم پی وی سی توانسته تحولی شگرف در جایگزینی این متریال جدید با MDF در آشپژخانه ها و سایر فضاهایی که سابقا با ام دی اف ساخته می شد ایجاد نماید. استفاده از فومیزه پی وی سی به کاهش مصرف چوب و حفظ جنگلها کمک شایانی میکند از این روی میتوان آنرا دوست دار محیط زیست نیز نامید.
• روش تولید استفاده شده در این خط تولید سلوکا  می باشد که دارای  مزیت سختی و مقاومت بیشتر می باشد.
• به کمک روش سلوکا می توان نمونه ای با سطح سخت تر، ظاهری بهتر، خواص ضربه ای بالاتر و سختی بیشتر تولید نمود.
ویژگی های بارز خط تولید
سیستم خودکار خط تولید
ظرفیت خط تولید
150 کیلوگرم در ساعت
کشور سازنده
چین
مواد اولیه/کمکی/بسته بندی
مواد اولیه شامل پودر پی وی سی و افزودنیای مربوطه می باشد.
مصارف و ویژگی های بارز محصول نهایی
ضخامت محصول نهایی  1220mm width
• عمربالا: ورق های فومیزه PVC عمر بالایی داشته و در مقابل عوامل فیزیکی (فشار، ضربه، کشش و خمش) مقاوم است.
• وزن پایین: ورق های پلاستیکی پی وی سی وزن پایینتری نسبت به ورق فلزی و یا چوب طبیعی و ام دی اف دارد.
• قیمت مناسب: قیمت ورق فومیزه نسبت به موادی مانند کامپوزیت ها پایین تر است.
• قابلیت پرسکاری و خم کاری: با گرم کردن ورق های پلاستیکی فومیزه میتوان پرس طرح های سه بعدی(3D) روی آنها انجام داد. ورق فومیزه امباس در واقع حاصل پرس گرم روی ورق کابینت است.
همین طور این ورق ها پس از گرم شدن قابل خمکاری نیزهستند.
• خود خاموش شونده : پی وی سی ضریب اشتعال پایینی دارد و در مواقعی که توسط عامل دیگری آتش بگیرد به دلیل آزاد شدن گاز کلر خود به خود خاموش می شود.
• قابلیت چاپ پذیری: به دلیل سطح صاف و یکنواخت ورق های فومیزه یا pvc امکان چاپ تصویر یا انواع طرح ها و نقوش را داراست.
• مقاومت در مقابل مواد شیمیایی: ورق های پی وی سی در مقابل مواد شیمیایی و خورنده مقاومت بالایی دارد و در هنگام شستشوی چینی بهداشتی روشویی با اسیدها و قلیاها با ph متوسط آسیب نمی بیند.
• قابلیت بازیافت: ورق های فومیزه به راحتی پس از آسیاب شدن قابل ذوب و بازیافت هستند.
• غیر سمی: بر اساس تحقیقات آزمایشگاههای معتبر جهانی،پلاستیک های PVC ، غیر سمی هستند.
• ضد حشرات موذی: بر خلاف چوب و ام دی اف مرطوب که محل تجمع و لانه سازی حشرات موذی هستند، این موجودات علاقه ای به بستر خشک و بهداشتی فومیزه ندارند.
• ضد تشکیل قارچ و آنتی باکتریال: غالب عوامل بیماری زا در محیط مرطوب رشد پیدا می کنند لذا ورق های فومیزه pvc به دلیل عدم جذب رطوبت آنتی باکتریال هستند.
• عایق حرارت و صوت: ورق پی وی سی عایق قوی حرارت و صوت است.
• قابلیت برش، سوراخ و مونتاژ با ابزار چوب
• در ساخت کابینت روشویی  سرویس های بهداشتی
• کابینت آشپزخانه های خانگی و صنعتی
• استندها و بیلبوردهای تبلیغاتی و حروف برجسته
• حمام و دستشویی های موقت و یا کارگاهی
• غرفه های نمایشگاهی و کانکس ها
• پارتیشن بندی و جدا سازی فضاها
• آزمایشگاههای صنعتی و پزشکی
• جعبه های پرورش گل و گیاهان
• سردخانه های نگهداری میوه و تره بار
• کمدهای رختکن استخرها، سوناها، اسپاها و سالن های ورزشی.
• شلف ها وباکس های دیواری، جا صابونی و اکسسوری حمام و آشپزخانه ها
لیست و تعداد تجهیزات اصلی
Screw Loader for main extruder
conical twin screw extruder
Extrusion mold/ Calibration mold
Vacuum calibration table
4m stainless steel cooling rack
Haul-off Machine(WheelType)
دستگاه برش لبه Edge Cutting Machine
Saw Cutting Machine       
Finished Product Stacker
ماشین های کمکی
Screw Loader
Mixer(Inverter control)
Mixer(Double Speed SIMO Motor)
Crusher
Simple Milling Machine
لیست لوازم یدکی/قطعات مصرفی
Thermocouple
Auxiliary relay
Contactor
Air switch
Magnetic valve
Button switch
Extruder Joint Rubber Pad
PU air hose
Thermocouple
Mold heating ring
Banner
تعداد و نوع کانتینر مورد نیاز برای حمل تجهیزات
3 عدد کانتینر 40 GP
توضیحات بسته بندی :1. ماشین های سنگین با پیچ و مهره ها ثابت می شوند.
2.قالب ، مهره ها، کالیبراتور و قطعات یدکی  در جعبه های  چوبی بسته بندی می شوند.
3. ماشین ها در غشا های پلاستیکی ضخیم بسته بندی می شوند.
محل تحویل ماشین آلات

به صورت فوب در بنادر چین
+ هر کدام از بنادر ایران (با پرداخت هزینه های حمل و بیمه توسط مشتری) یا
+ محل کارخانه خریدار (با پرداخت هزینه های حمل خارجی و داخلی، بیمه، هزینه های گمرکی و ترخیص توسط خریدار)
نوع خط از لحاظ اتوماسیون
تمام اتوماتیک مجهز به سیستم  PLC
شرح مختصر فرآیند تولید
فرآیند تولید ورق فومیزه
شکل گیری فوم مرحله ای حیاتی در فرآیند اکسترود کردن فوم می باشد. بیشتر فوم های PVC سخت توسط عامل پف زای شیمیایی ساخته می شود. صرف نظر از اینکه عامل پف زا فیزیکی و یا شیمیایی باشد، مکانیزم فوم شدن در طول فرآیند فوم شدن شامل چند مرحله می باشد. پس از ادغام عامل پف زا با مذاب پلیمر، گازها بر اثر فشار بالا در مذاب پلیمر حل می شوند. زمانی که مذاب از محل خود خارج می شود افت فشار ناگهانی باعث بی ثباتی ترمودینامیکی در مخلوط گاز و پلیمر می شود. این حالت باعث جدایی گاز می شود. در این حالت تعداد زیادی حباب درون پلاستیک پلیمری بوجود می آید. این گازها هسته¬ ورق فومیزه می باشد. رشد سلول ها تا زمانیکه فشار درون حباب ها با کشش سطحی دیوارهای حباب ها برابر شود ادامه پیدا می کند. زمانی که این برابری بوجود می آید، فوم باید سخت و سفت گردد. در غیر این ساختار سلول ها متلاشی می شود. ساختار فوم ها می توانند توسط فرآیند سردسازی مذاب به سرعت جامد و پایدار گردد. ساختار سلول، رشد سلول و مورفولوژی سلول تحت تاثیر عوامل ذیل می باشد:
• نوع و مقدار گاز بوجود آمده در سیستم
• دما، فشار،ویسکوزیته و الاستیسیتی مذاب قبل از خروج آن از سیستم
• سرعت خنک سازی در بیرون از محفظه
به دلیل آنکه مکانیزم فوم شدن پیچیده ای در طی فرآیند رخ می دهد، بررسی تکنولوژی تولید فوم های PVC کمی مشکل می باشد. فرآیند اصلی تولید فوم های PVC اکستروژن می باشد که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.
فرآیند تولید ورق فومیزه PVC توسط اکسترودر دو مارپیچ
فوم PVC سخت توسط دو مارپیچ و به صورت موازی، مخروطی و یا به صورت خلاف جهت قابل تهیه می باشد. روش کلی کار این ماشین ها یکسان بوده و تنها تفاوت آن ها در طراحی و ساختار مارپیچ آن ها می باشد. ازین ماشین ها برای تهیه محصولات جامد دیگر نیز استفاده می شود و تنها تفاوت اکسترودهای فوم، نوع و کالیبراتور آنها می باشد.
پیشرفت های زیادی در مورد وسایل اکستروژن فوم PVC صورت گرفته است. بطور رایج، برای تولید صفحات و لوله های فوم PVC از اکسترودهای دومارپیچه استفاده می شود و برای پروفیل PVC سخت از اکسترودرهای تک مارپیچه استفاده می‌شود. اگرچه اکسترودرهای تک مارپیچه ارزان تر و ساده تر می باشد اما اکسترودرهای دو مارپیچه¬ی ناهمسو گرد دارای مزایای زیر می باشد:
• سرعت خوراک¬دهی بیشتر و ثابت تر
• توزیع و پخش بهتر مواد افزودنی در درون مذاب
• تونایی بالا در کنترل سردسازی و گرم سازی
سرد کردن توسط اسپری کردن آب از حمام آب سریع تر انجام می شود.
کیفیت سطح فوم تشکیل شده به سرعت سرد کردن مذاب پلیمر بعد از خروج آن از ظرف وابسته می باشد. برهمین اساس دو روش مختلف برای تولید ورق فومیزه PVC ارائه شده است که هر یک ساختار پوستی متفاوتی را نشان می دهد. این دو روش به نام های فوم شدن آزاد و سلوکا معروف می باشند.
فرآیند فوم شدن آزاد (FREE FOAM)
در این فرآیند سطح فوم ایجاد شده نسبتا نرم می باشد. این سطح نرم می تواند با عبور از واحد کالیبراتور سرد و سطحی صاف داشته باشد و یا از درون سیسم برجسته و سرد عبور کند. در این روش قبل از ورود مذاب پلیمری به کالیبراتور، به مذاب پلیمری اجازه داده می شود که منبسط گردد. این رفتار همزمان با متورم شدن و بازگشت الاستیک مذاب رخ  می دهد. لازم به ذکر است که این فاصله، فاصله کوتاهی می باشد. به دلیل سردسازی مذاب، سرعت رشد سلول ها در سطح پلیمر محدود می گردد. پس در نتیجه محصول بدست آمده از این روش دارای توزیع دانسیته فومی نسبت به عرض نمونه بوده و دارای پوسته ایی با دانسیته بالا و ضخامت کم می باشد .از این روش برای ساخت لوله ها ، ورقه ها و برخی پروفایل های ساده استفاده می شود.

تغییرات دانسیته فوم بر حسب فاصله در روش فوم شدن آزاد
روش فوم شدن آزاد فرآیند پیشنهادی برای اکسترود کردن ورقه های  فوم PVC سخت می باشد. محصولاتی که توسط این روش تهیه می شود، می تواند ضخامتی بین 2 تا 20 میلیمتر و طولی بین یک الی 2 متر را به خود اختصاص بدهد. سرعت خروجی توسط این روش بین 200 الی 600 کیلوگرم بر ساعت می باشد. روشهای فوم شدن آزاد نسبت به روش سلوکا دارای مزایایی می باشد. خط تولید فوم توسط روش فوم شدن آزاد انعطاف پذیر بوده و زمانی که نیاز به تغییر ضخامت صفحه می باشد نیازی به تغییر و تعویض دای و کالیبراتور نمی باشد. این مزیت باعث کاهش هزینه می شود.

روش فرآیند سلوکا
فرآیند سلوکا به عنوان روش فوم شدن ذاتی و درونی شناخته می شود. در این روش قسمت کالیبراتور نزدیک دای قرار گرفته  و دارای ابعاد دای می باشد و به همین دلیل مقدار هسته فوم PVC دارای دانسیته کم و پوسته آن دارای دانسیته زیاد می باشد. ساختار حباب ها در سطح محصول به سرعت سرد می شود و این باعث می گردد که محصولی با پوسته خارجی جامد تولید گردد.
توزیع دانسیته¬ی پروفیل تهیه شدن توسط روش سلوکا با توزیع دانسیته در روش فوم شدن آزاد متفاوت می باشد.در این روش می توان صفحه ای با پوسته سخت و هسته ای با دانسیته پایین تولید نمود. بر اساس سرعت خنک سازی، پوسته سخت خارجی می تواند مقدار کمتری فوم شود ویا حتی به صورت جامد و فوم نشده تولید گردد. سطح خارجی محصولات سلوکا مانند مواد جامد اکسترود شده می باشد و سطحی صاف تر از محصولات تهیه شده از روش فوم شدن آزاد ایجاد می کند. همچنین سرعت سرد کردن برروی ضخامت پوسته¬ی خارجی موثرتر می باشد. از روش سلوکا می توان برای تهیه لوله، صفحه و پروفیل با ساختار پیچیده استفاده نمود. به کمک روش سلوکا می توان نمونه ای با سطح سخت تر، ظاهری بهتر، خواص ضربه ای بالاتر و سختی بیشتر تولید نمود. همچنین به کمک این روش می توان ساختارهای پیچیده ای تولید نمود که توسط روش فوم شدن آزاد غیر ممکن می باشد. در کنار مزایای روش سلوکا، این روش از سرعت پایینی برخوردار است
دسته بندی دیگر ورق های فومیزه (فوم های  PVC )
فوم های ساخته شده از PVC دو نوع می باشد: فوم با سلول باز و فوم با سلول بسته. فوم های سلول باز نرم و انعطاف پذیر می باشد ولی فوم سلول بسته سخت و صلب می باشد.
روش ساخت این فوم ها شبیه ساخت فوم های سلول باز می باشد، با این تفاوت که در این روش نیاز به فشار بالا بوده و فرآیند در دو مرحله قابل انجام می باشد.
در مرحله اول، PVC همراه با عامل پف زا درون قالبی با فضای کم (که از انبساط ماده جلوگیری شود) قرار داده میشود. سپس قالب گرم شده و تجزیه عامل پف زا و ذوب PVC به طور همزمان رخ می دهد. در این مرحله فشار داخلی  قالب از مقدار 200 psi به مقدار بیش از 1600 psi افزایش پیدا میکند. دراین فشار بالا گاز درون رزین حل شده و به شکل حباب های کوچک میکروسکوپی تبدیل می شود. برای جلوگیری از خارج شدن این گاز ها و تغییر شکل حباب ها ، پلیمر ایجاد شده سرد میشود.
در مرحله دوم، قالب دوباره گرم شده و به دمای تقریبی 93-120 درجه سانتی گراد می رسد. در این زمان رزین نرم شده و گاز منبسط شده باعث ایجاد فوم سلول بسته میشود. به کمک این روش می توان فومی با دانسیته کم تولید نمود. به دلیل آنکه در این روش از دو مرحله  استفاده می شود، سرعت آن در مقایسه با فوم سلول باز پایین تر می باشد.
هر دو خط تولید تقریبا یکسان است. تفاوت آن ها در  اسکرو و  اکسترودر و قالب های آن ها  می باشد.
روش تولید استفاده شده در این خط تولید سلوکا  می باشد که دارای  مزیت سختی و مقاومت بیشتر می باشد.
هر چه تعداد اکسترودر ها بیشتر شود سختی محصول بالاتر رفته و به تناسب قیمت خط نیز بالاتر می رود .
تعداد و نوع نیروی انسانی مورد نیاز در هر شیفت کاری
3 کارگر در روز ( در هر شیفت کاری)
میزان مصرف یوتیلیتی (آب،برق،گاز و غیره)
آب: 3 مترمکعب در ساعت
برق: 150 کیلووات، برق 50 هرتز با ولتاژ 380
ابعاد زمین مورد نیاز جهت احداث کارخانه/کارگاه
بر اساس ظرفیت پیشنهادی:
کارخانه : 500 مترمربع
تأسیسات عمومی مورد نیاز واحد
قالب، مهره، کالیبراتور، قطعات یدکی، کمپرسور هوا ،برج خنک کننده ی آبی ( water chiller)
بازه های زمانی مورد نیاز
✓ زمان مورد نیاز جهت تامین و ساخت ماشین آلات :  55-50 روز
✓ زمان مورد نیاز جهت بسته بندی و انتقال تا بندر مبدا :10-7 روز
خدمات پس از فروش
✓ در حین ساخت و حمل :
      هزینه های حمل و نقل که ممکن است در ارسال قطعات به حساب مشتری ایجاد شود، به عهده مشتری خواهد بود.
    گارانتی را در برابر هر گونه نقص تولید ارائه می دهد. گارانتی دستگاه ها  تنها با جایگزینی قطعات پوشش داده می شود.
✓ نصب و راه اندازی :
برچسب ماشین، نقشه های طرح، نمودار برق، راهنمای کاربر با نسخه انگلیسی همراه با دستگاه ارائه می شود.
تمام ماشین های ما به مدت 12 ماه از تاریخ نصب ماشین وارانتی  می کند.
            مهندس را به کارخانه خریدار برای نصب و راه اندازی ماشین ارسال خواهد کرد و آموزش کارگران را در کارخانه خریدار
            فراهم خواهد کرد.
          خریدار بلیط هواپیما رفت و برگشت را در صورت تایید شدن ویزا  برای مهندسین تهیه خواهد کرد .همچنین خریدار مسئول هزینه های تولید شده است، برای مثال، صورتهای مالی، غذا، اقامت و هزینۀ 80 دلار در هر روز برای هر مهندس می باشد.
شرایط پرداخت
+ 30 درصد پیش پرداخت
+ 60 درصد پس از ساخت ماشین آلات و اخذ تایید گواهی بین المللی بازرسی کیفی و کمی کالا از SGS
+ 10 درصد پس از نصب و راه اندازی
قیمت نهایی
قیمت: 156000 دلار
خدمات قابل ارایه توسط «سامانه ملّی معیار»
+ فروش خط تولید با تمامی تعهدات قید شده
+ نظارت و بازرسی تخصصی و حقوقی بر کلیه عملیات اعتبار سنجی ،گزینش ،خرید و حمل و نصب و راه اندازی خطوط تولیدی مد نظر خود متقاضی
+ مقایسه تطبیقی اطلاعات و مشخصات فنی و خدمات انواع پروفرما های صادره از ساپلایر های  چینی و اروپایی و ارایه گزارش تخصصی
+ برگزاری مناقصه رسمی جهت خرید ماشین آلات در صورت تمایل مشتری
09122510000
02165751000