صنایع شیمیایی

خط تولید آهک هیدراته

قیمت های موجود
چینی_ 50 تن در روز


 

 

خط تولید آهک هیدراته  با ظرفیت 50 تن در روز 

مختصری در مورد صنعت
تولید آهک هیدراته فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی است زیرا یکی از پر مصرف‌ترین انواع آهک در صنایع مختلف است و فروش آن بسیار پر رونق است.
آهک هیدراته یک جامد شیمیایی سفید رنگ با حالت پودری و با PH    تقریبا قلیایی می باشد که نتیجۀ ترکیب کنترل شدۀ آب با آهک زندۀ فعال در دستگاهی به نام هیدراتور می باشد. آهک هیدراته دارای کاربردهای وسیع و متنوعی در صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی، بهداشتی و آرایشی، رنگ، کشاورزی و لبنیات میباشد. آهک هیدراته نسبت به آهک زنده، میل ترکیبی چندانی با رطوبت و آب و دی اکسید کربن ندارد و این مزیت سبب سهولت حمل و نقل و نگهداری آن میگردد. به طور کلی آهک یک قلیای اقتصادی و قابل دسترس و دارای میل ترکیبی با بنیان‌های مزاحم اسیدی و سولفوری و به طور کلی عناصر مزاحم صنایع مختلف می‌باشد و میزان مصرف آن در هر کشوری می‌تواند یکی از نشانگرهای میزان صنعتی بودن آن کشور باشد.
ظرفیت خط تولید
50 تن در روز
کشور سازنده
چین
مواد اولیه/کمکی/بسته بندی
آهک از کوره گرفته شده ، CaO، و محصول نهایی آهک هیدراته است.
ماده اولیه مورد نیاز برای تولید آهک هیدراته ،سنگ آهک موجود در معادن است که با نام کربنات کلسیم شناخته می شود .
مصارف و ویژگی های بارز محصول نهایی
آهک هیدراته Slaked Lime از طریق ترکیب آهک زنده با آب به دست می آید و اصطلاحا آب موجب شکفته شدن آهک می شود. آهک شکفته دارای فرمول شیمیایی هیدروکسید کلسیم به صورت Ca(OH)2 بوده و از نظر ظاهری حالت پودری سفید رنگ و یک دست دارد. اهک زنده ماده ای بسیار واکنش دهنده است اما زمانی که هیدراته می شود دیگر در اثر ترکیب با آب از خود واکنشی نشان نمی دهد به همین خاطر آن را آهک مرده یا آهک آب دیده می نامند.
آهک های هیدراته معمولا از سنگ آهک هایی که حدود 6 تا 22 درصد گل رس دارند تهیه می شود. از ویژگیهای مهم این نوع آهک آن است که دور از هوا و حتی در زیر آب، به آهستگی سفت می شود، در تماس با آب خیلی شکفته می شوند و با آب خمیر کم چسب تولید می کند. بطور کلی میتوان این نوع آهک را حد واسط بین آهک های هوایی و سیمان دانست.
واکنش های شیمیایی و جزئیات عملکرد:
Ca (OH) 2 (کلسیم هیدروکسید ) ازواکنش شیمیایی  CaO (کلسیم  اکسید) و H20 (آب) تشکیل می شود .
Ca (OH) 2 (هیدروکسید کلسیم) به دو روش تولید  خشک و مرطوب ساخته می شود ،که این دو  روند کمی متفاوت است، اما اصول آن یکسان است.
فرمول: CaO (کلسیم اکسید) + H20 (آب) = Ca (OH) 2 (هیدروکسید کلسیم)
100٪ + 32.5٪ = 132.5٪
ک زنده به علت دسترسی آسان و ارزان قیمت بودن نسبت به مواد مشابه قلیائی دیگر، نقش اساسی در طیف گسترده ای از فرآیندهای صنعتی دارد و با ضافه نمودن آب به آن، یک واکنش گرمازا می باشد و باعث تولید آهک هیدراته می شود .
با توجه به مصارف و کاربردهای فراوان آهک هیدراته در صنایع مختلف شیمیایی، بهداشتی، کشاورزی، غذایی و … ، برتری ویژگی‌های شیمیایی آهک هیدراته نسبت به آهک زنده و همچنین عدم وجود واحد فعال تولید این محصول در استان اردبیل، بازار مناسبی برای آن در این استان پیش بینی میشود. هم چنین با توجه به صادرات فعال کشور در این زمینه پیش بینی می‌شود که با رعایت استانداردهای مربوطه و تامین حداکثر خلوص و کیفیت، بتوان این محصول را به کشورهای همسایه نیز صادر نمود.
از اهک هیدراته به صورت گسترده ای در صنعت تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود. آهک قادر است تا ذرات ریز معلق در آب را به صورت لخته دراورده و ته نشین نماید. همچنین امکان تنظیم pH آب های اسیدی را نیز دارد. دیگر کاربرد گسترده آهک در صنایع تولید کاغذ می باشد که به منظور از بین بردن خاصیت خورندگی کاستیک سودا مصرف می شود. همچنین یک پر کن مناسب نیز هست. در صنایع غذایی و تولید مواد خوراکی هم از آهک به منظور تلخی گیری زیتون و یا پخت انواع مربا استفاده می شود.
آهک هیدراته با قابلیت‌های فیزیکی و شیمیایی که دارد کاربردهای فراوانی پیدا کرده است و روز به روز افزایش تقاضا برای صنایع دیگر از جمله صنایع ساختمانی، صنایع فولاد سازی، کاغذ، پلاستیک، صنایع شیمیایی ، صنایع معدنی ، محیط زیست و… بر اهمیت آن افزوده است .
موارد کاربرد آهک هیدراته
• تهیه ظرفهای چینی،
• تهیه شیشه های معمولی که عمدتا شامل سیلیس، آهک ( کربنات کلسیم)، کربنات سدیم و زغال کک می باشند.
• تهیه سیمان،
• تهیه ساروج یا ملاط که مخلوطی از آهک، ماسه و آب است که برخلاف سیمان در داخل آب خود را نمی گیرد و سفت نمی شود، ولی در مجاورت هوا به علت جذب گاز دی اکسید کربن و تشکیل سنگ آهک، به تدریج سفت می شود.
• آهک هیدراته موجب افزایش استحکام و سختی قیر می شود و از اکسیده شدن و پیری آسفالت جلوگیری مینماید و مانع ایجاد ترک و گسترش آن می گردد.
• یکی دیگر از مصارف عمده آهک در صنایع شیمیایی و در آزمایشگاه های شیمی، تهیه هیدروکسید سدیم از کربنات سدیم و هیدوکسید آمونیوم است

لیست و تعداد تجهیزات اصلی
تسمه نقاله
قیف مواد اولیه
خرد کن چکشی
بالابر سطلی
قیف  آهک
پیچ فیدر توزینی
سیستم هیدراته کردن آهک
فیلتر کیسه ای
نوار نقاله پیچ
بالابر سطلی
آسیاب ریموند
سیکلون
پرکن دوار
پنکه
فیلتر کیسه ای
نوار نقاله پیچ
بالابر سطلی
قیف  آهک
ماشین بسته بندی
فیلتر کیسه ای
پلت فرم و نردبان
لوله آب و کمپرسور
لیست لوازم یدکی/قطعات مصرفی
اصلی  ترین قطعه یدکی میله آسیاب است که برای آسیاب ریموند می باشد.
تعداد و نوع کانتینر مورد نیاز برای حمل تجهیزات
6 عدد  کانتینر 40 فوت
محل تحویل ماشین آلات
به صورت فوب در بنادر چین
+ هر کدام از بنادر ایران (با پرداخت هزینه های حمل و بیمه توسط مشتری) یا
+ محل کارخانه خریدار (با پرداخت هزینه های حمل خارجی و داخلی، بیمه، هزینه های گمرکی و ترخیص توسط خریدار)
نوع خط از لحاظ اتوماسیون
تمام اتوماتیک مجهز به سیستم PLC
شرح مختصر فرآیند تولید
شرح فرایند تولید تجهیزات :
توسط پرکن لرزشی  به خرد کن سنگ  آهک با سنگ های در  حدود  اندازه  mm  10-40 وارد می شود.
از طریق دستگاه بالابر  سطلی، به مخازن ذخیره سازی کلسیم  اکسید خرد شده  یا مخزن آهک منتقل می شود  و یا توسط سیستم های توزین نوار نقاله جریان  ثابت  به ماشین آلات هضم آهک شیمیایی اولیه ، و بوسیله  میله با چرخش آهسته به تکان دادن با سرعت کم می پردازد که  به تکمیل اولیه آهک شیمیایی هضم شده (بسته به خروجی را می توان به یک، دو، سه محور تقسیم)، سپس وارد دستگاه هضم ثانویه آهک  شیمیایی (بسته به خروجی می تواند باشد ) می شود.

ابتدا باید سنگ آهک را از وجود ناخالصی های مختلف نظیر مواد کربناته پاک سازی نمود.این کار به روش پخت آهک در کوره های آهک پزی انجام می شود.مرحله بعد آبدار کردن آهک خالص است که اصطلاحا این روش را شکفته کردن یا هیدراته کردن می باشد. آهک هیدراته با نام های دیگری هم شناخته می شود که به آهک شکفته و یا آهک مرده معروف است .
فرایند تولید آهک هیدراته را به دو روش می توان انجام داد.
برای تولید آهک شکفته یا هیدراته  نیاز است که به آهک پخته آب اضافه گردد. معمولا برای این کار, آب را با فشار بر روی آهک زنده می پاشند که ای روش آسان تر سریعتر و ارزانتر انجام می شود اما این  عمل موجب کاهش خلوص اهک نیز می شودو کیفیت تولید را کاهش می دهد.زیرا آهک علاقه ی زیادی به جذب گاز دی اکسیدکربن محیط دارد و با این کار ،بخشی از محصول به کربنات کلسیم تبدیل شده و خلوص نهایی آهک هیدراته به شدت کاهش می یابد.
روش دوم برای تولید اهک هیدراته  استفاده  از دستگاه هیدراسیون می باشد. این دستگاه با دمیدن پر فشار بخار آب داغ با دمای 300 تا 400 درجه سانتی گراد موجب هیدراته  شدن آهک می گردد و روش کار آن به این صورت است که آهک پخته شده را در یک محیط بسته توسط بخار آبجوش هیدراته می کند . استفاده از یان سیستم هیذراسیون باعث می شود کمترین میازن ناخالصی وارد پروسه تولید شده و کیفیت آهک هیدراته نهایی بالا باشد ، خلوص آهک هیدراته در این روش عموما بین 92 درصد تا 95 درصد خواهد بود و پودری کاملا سفید و یکدست را در اختیار ما قرار می دهد که برای استفاده در کلیه صنایع مناسب است.
واکنش هیدراتاسیون آهک زنده به صورت زیر می باشد:
CaO (کلسیم اکسید) + H20 (آب) = Ca (OH) 2 (هیدروکسید کلسیم)
فرآیند هیدراتاسیون آهک پیچیده بوده و نسبت به اختلاط مقدار آب و آهک، به علت ایجاد حرارت و بخار حاصله اساساً از معادله واکنش شیمیایی آن پیروی نمی کند، طبق معادله برای تولید ۱۰۰ تن آهک هیدراته بایستی مقدار ۲۴٫۳ تن آب و مقدار ۷۵٫۷ تن آهک زنده لازم است در حالیکه در عمل برای اینکار بایستی ۵۰ تا ۶۰ تن آب مصرف گردد که این مقدار مصرف آب وابسته به میزان اکتیو بودن آهک و همچنین اندازه ذرات آن دارد.
آهک هیدراته با اینکه اساساً یک ماده خشک می باشد ولی بطور کلی دارای مقادیر کم رطوبت آزاد(کمتر از ۱ %) نیز هست.
حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد آهک زنده تولیدی در کشورهای توسعه یافته به آهک هیدراته تبدیل می شود ( درصدی که احتمالا بدلیل عدم وجود صنایع بزرگ فولادسازی می باشد).
در آهک هیدراته در آب یا آهک آبدیده، ذرات هیدروکسید کلسیم بصورت سوسپانسیون در آب پخش می شوند که به نام شیرآهک یا دوغاب آهک، یک محصول بسیار پرمصرف و شناخته شده ای می باشد.
با حرار ت دادن سنگ آهک ( کربنات کلسیم ) تا دمای 1000 تا 1200 درجه سانتی گراد، با خارج شدن گاز دی اکسید کربن از محیط، سنگ آهک تجزیه میابد. بعد از تجزیه سنگ آهک، با افزودن آب به آهک مرحله شکفته کردن یا هیدراته شدن انجام می گیرد.
و سپس آهک آسیاب و الک می شود.
تعداد و نوع نیروی انسانی مورد نیاز در هر شیفت کاری
حداقل 2 کارگر
میزان مصرف یوتیلیتی (آب،برق،گاز و غیره)
آب: تولید واقعی حدود  1.15T-1.2T  تن کلسیم اکسید می تواند مقدار آب کمتری از  1 % هیدروکسید کلسیم تولید کند
برق: 147کیلووات برق 50 هرتز با ولتاژ 380
ابعاد زمین مورد نیاز جهت احداث کارخانه/کارگاه
بر اساس ظرفیت پیشنهادی:
کارگاه: حداقل: 240 مترمربع
کارخانه: 5000 متر مربع
تأسیسات عمومی مورد نیاز واحد
تنها نیاز به برق دارند، از یک ترانسفورماتور استفاده می کنید.
بازه های زمانی مورد نیاز
زمان مورد نیاز جهت تامین و ساخت ماشین آلات :30 تا 40 روز
خدمات پس از فروش
+قبل از خرید :  تامین کننده تمام طرح های پایه ای و اساس کار را به مشتری طی 45-50 روز کاری پس از دریافت پیش پرداخت  اولیه کالا تحویل می دهد. تامین کننده دستورالعمل های عملیاتی و نصب ماشین های خریداری شده را قبل از تحویل  ارائه می دهد.
+در حین ساخت و حمل : در طول فرایند ساخت خط تولید ، طراحی ساختمان و سایتش رانیز انجام خواهیم داد.
+نصب و راه اندازی :
کارگران و مهندس ما به آنجا می آیند تا خط را برای شما نصب کنند.

++ گارانتی و وارانتی : به مدت یک سال از تاریخ آزمون پایان کار می باشد، اما نباید سیزده ماه از تاریخ صورت حساب بارگیری تجاوز کند. اگر قطعات (به استثنای قطعات بسیار آسیب دیده) درهمان  سال اول با کیفیت معیوب باشند ، تامین کننده باید به طور رایگان قطعات را جایگزین کند. اما بعد از یک سال قطعات را می توان  با  پرداخت هزینه ی مطلوب جایگزین کرد.
شرایط پرداخت
+ 30 درصد پیش پرداخت
+ 60 درصد پس از ساخت ماشین آلات و اخذ تایید گواهی بین المللی بازرسی کیفی و کمی کالا از SGS
+ 10 درصد پس از نصب و راه اندازی
قیمت نهایی
قیمت: 237000 دلار
خدمات قابل ارایه توسط «سامانه ملّی معیار»
فروش خط تولید با تمامی تعهدات قید شده
+ نظارت و بازرسی تخصصی و حقوقی بر کلیه عملیات اعتبار سنجی ،گزینش ،خرید و حمل و نصب و راه اندازی +خطوط تولیدی مد نظر خود متقاضی
+ مقایسه تطبیقی اطلاعات و مشخصات فنی و خدمات انواع پروفرما های صادره از ساپلایر های  چینی و اروپایی و ارایه گزارش تخصصی
+ برگزاری مناقصه رسمی جهت خرید ماشین آلات در صورت تمایل مشتری
09122510000
02165751000