دیگر صنایع

خط تولید فندک

قیمت های موجود
چینی_ظرفیت 18 کیلوگرم پلاستیزه در دقیقه


 

 

خط تولید فندک

مختصری در مورد صنعت
به طور كلي خواص متنوع پلاستيكها سبب شده كه آنها در تمام صنايع بدون اسـتثنا كـاربرد فراوانـي داشـته باشند و اين كاربردها روز به روز بيشتر و متداولتر شده و در شرايط بهتري جايگزين مواد طبيعي ميشوند. از جمله موارد كاربرد عمده پلاستيكها كه بر دو دليل عمده ارزاني و سـهولت سـاخت و در نتيجـه قيمـت تمـام شده پايين تر، استوار است، ساخت محصولات يكبار مصرف ميباشد. از جمله محصولات يكبار مصرف كه چند سالي است جايگزين محصولات مشابه قبلي شده و بازار مصرف عمده اي نيز پيدا كرده است، فندكهاي يكبار مصرف ميباشد .
فندک وسیله ای است که جهت ایجاد جرقه و آتش برای روشن کردن عمدتا سیگار (فندک های جیبی) و یا روشن کردن اجاق گاز (فندک های الکتریکی)  و یا به صورت تعبیه شده در سیستم های استفاده کننده از انرژی حرارتی شعله (اجاق گاز) به کار می رود.
. ٤ -تعيين نقاط قوت و ضعف تكنولوژي هاي مرسوم تزريق پلاستيك بيشتر از هر فرايند ديگري در توليد محصولات ترموپلاستيك كاربرد دارد. بـدين ترتيـب بـه غير از ساخت قسمتهاي پلاسـتيكي محـصول، ديگـر قـسمتها عمـدتا از خـارج كارخانـه خريـداري و مونتـاژ ميگردد.
فندك مكانيكي
فندكي است كه ايجاد جرقه را از طريق نيروي مكانيكي انجام ميدهد. اين كار به وسيله ايجاد اصطكاك بـين سنگ سنباده و چخماق انجام ميشود.
فندك يكبار مصرف مكانيكي
نوعي فندك جيبي است كه به دليل ارزاني مواد مصرف كننده در ساخت آن و قيمت تمام شده پايين معمولا پس از اتمام ماده تامين كننده انرژي سوختني به دور انداخته ميشود. (هرچند كه قابليت شارژ مجـدد دارد) و بدين دليل يكبار مصرف ناميده ميشود.
فندكهاي مكانيكي يكبار مصرف از نظر شكل ظاهري استوانه اي شكل و يا مكعب مستطيل ميباشند، هرچند كه با ساخت انواع قالبها ميتوان به شكلهاي فانتزي تر و قابل توجه بيشتر بـازار نيـز دسترسـي يافـت. عمـل جرقه زدن در فندك به صورت مكانيكي و از اصطكاك بين دو سطح ناصاف و زبر بـه وجـود مـي آيـد. عمـده قسمتهاي آن پلاستيكي بوده و توسط ماشينهاي تزريق پلاستيك ساخته مـيشـوند و بقيـه قـسمتهاي آن از بازار تهيه و يا در داخل كارخانه ساخته شده و مونتاژ ميگردد.
در يك طبقه بندي كلي فندكها به دو دسته فندكهاي يكبار مصرف و فندكهاي دائمي تقسيم بندي ميگردند كه اين تقسيم بندي در رابطه با شارژ دوباره سيستم ذخيره سازي سوخت و ظرفيت آن اعمال ميگردد. ولـي عمدتا به دليل مابه التفاوت اندك قيمت اصلي فندك با هزينه پر كردن مجدد آن از اين كار صرف نظر شـده و فندك دور انداخته ميشود. طبقه بندي ديگري كه در مورد فندكها وجود دارد، در رابطه بـا سيـستم توليـد كننده جرقه در فندك ميباشد كه در مواردي اين عمل به صورت مكانيكي و تماس دو جسم زبـر (چخمـاق و سنگ سنباده)  و اثرات ناشي از آن و در مواردي به صورت الكتريكـي( ايجـاد ميـدان الكتريكـي و جرقـه زدن ناشي از اين ميدان) انجام مي گيرد.
ویژگی های بارز خط تولید
بخش ذخیره انرژی:
واحد ذخیره انرژی SERVO  پیکربندی نهایی با کیفیت بالا ، صرفه جویی در قدرت فوق العاده و کیفیت برتر می باشد! تسمه تزریق صرفه جویی در سروو دارای توان خروجی خود را همراه با تغییر بار تغییر می دهد، بنابراین هیچ زباله ای از انرژی بیش از حد وجود ندارد. این
موتور در پایان خنک کننده با مصرف برق 0 کار نمی کند. انژکتور های تزریق کننده صرفه جویی در سروو می تواند 20-80٪ نسبت به قالب های تزریق سنتی را نجات دهد. بنابراین می تواند تجربیات واقعی شما را برای صرفه جویی در مصرف انرژی و مزایای اقتصادی بزرگ به ارمغان بیاورد.

بخش سروو ماشین
1) ساختار مکانیکی قوی برای عمر طولانی مدت
2) طراحی C-type  کارگاه برای تمرکز  نیروی بهتر
3) ورق ضخیم با تکه های T  شکل
4) دو سیلندر برای تزریق واحد به جلو  و عقب
5) مکانیزم پیوند و اتصال میله، افزایش قدرت واحد بستگی دارد.
6) سیستم روانکاری متمرکز اتوماتیک
7) پوشش ایمن برای گرم کردن بشکه
8) عملکرد زنگ هشدار غیر عادی
9) دستگاه حفاظت ایمنی موتور
10)کمک به مشتریان صرفه جویی در سرمایه گذاری.
+ گارانتی و وارانتی : 2 سال
+ غیره
ظرفیت خط تولید
18 کیلو گرم پلاستیزه کردن بر دقیقه
کشور سازنده
چین
مواد اولیه/کمکی/بسته بندی
مواد اوليه مصرفي عمده ، گرانول اکريلونيتريل استايرن  (( SAN ،  نايلون  ، سوپاپ فلزي و ring-O ، لوله انتقال گاز،  سنگ چخماق، چرخ سنباده، ميله نازل
مصارف و ویژگی های بارز محصول نهایی
فندكهاي يكبار مصرف در چرخه توليد و مصرف يك كالاي نهايي محسوب شده و جنبه كاملا مصرفي دارنـد. به عنوان محصولات قابل جايگزيني تنها موارد جايگزينهاي مرسوم كبريـت و فنـدكهاي دائمـي و الكتريكـي هستند.
كبريت از نظر ايمني و نيز حجم بيشتر ظرفيت يكساني از ايجـاد جرقـه در نقـل و انتقـالات و نيـز چگـونگي استفاده و مدت زمان شعله در درجه پايين تري از فندك قرار دارد، هرچند قيمت آن به مراتب ارزانتر اسـت. از طرفي استفاده از كبريت و توليد مستمر آن، نيازمند به كار گيري حجم عظيمـي از ذخـاير چـوب و كاغـذ كشور و از بين بردن جنگلها ميباشد كه تبعا در مقايسه با فندكهاي يكبار مـصرف كـه در ساختـشان از مـواد پلاستيك استفاده ميشود، در اولويت قرار نميگيرند.
ديگر مورد جايگزين فندكهاي دائمي ميباشند كه قابليت شارژ مجدد دارند و به عبارت ديگر به دليـل گرانـي قيمت كه نتيجه ظاهر شكيل و لوكس و استفاده از مواد گران قيمت تر در ساخت آنها ميباشد، پس از اتمـام ذخيره سوخت به دور انداخته نشده و شارژ مجدد ميگردند.
مزيت فندكهاي يكبار مصرف به فندكهاي معمولي تنها در ارزانـي قيمـت اسـت و مزيـت فنـدكهاي معمـولي داشتن ظاهر مناسب تر و قابليت ضربه پذيري و عمر ماندگاري بالاتر ( بـه دليـل جـنس مـورد اسـتفاده كـه عموما فلز مي باشد) است.
1.     بخش نگهدارنده گیره  :
2.     واحد تزریق:
واحد برقی:
: به طور مستقل ساختار قالب نوع جعبه ای را با استحکام بالا می سازیم ، راهنمای پشتیبانی clamping طراحی با استحکام  بالا را  برای کاهش تغییر شکل به طور موثر  تصویب  می کند؛
ساختار میخ یا پیچ اتصالی حلقه فندک  toggle با استفاده از کامپیوتر به طور منحصر به فردی  پایدار و سریع  بهینه سازی و طراحی شده است و ضخامت قالب بزرگ شده، واحد تنظیم قالب دنده و قفل ایمنی مکانیکی داخلی و همچنین سطل گردشی  برای  خالی کردن  محصول در دمای  180 درجه، همه به خواسته های شما کمک می کند و عملیات شما را ساده تر می کند!
• طراحی قالب ورقه جعبه ای قوی و با دوام می باشد.
• مس کیفیت بالا بر روی میله های ارتباطی و میانی بخش های هدایتی ، که باعث طول عمر بالای کار می شود.
• پنل فشار دارای خود روغنکاری مس ، عمر طولانی، سرعت بالا و دقت بالا می باشد.
• ضخامت مرکز ورق، موثر بر قالب ، عمر دستگاه و دقت محصول.
• قدرت افزایش یافته  برای صفحات ثابت، بهبود ثبات و کیفیت محصولات.
• بر پایه طراحی  خاص  تجهیزات ، واحد گیره و محکم کاری  پشتیبانی شده توسط تیرآهن  پایه، اطمینان از تعادل کامل  ماشین ، و تغییر شکل کم پس از مدت زمان طولانی کار با دستگاه ها
واحد تزریق :
• پایه تزریق کامل محافظت شده ، در هنگام تزریق فشار بالا مانع از حرکت اضافی آن به  بالا و پایین می شود.
• کیفیت بالا نوک پیچ، واشر چک و  واشر تسمه، پیچ و بشکه.
• خود روغنکاری دستگاه ، دقت بالای تکرارپذیری و عمر طولانی دستگاه  را تضمین می کنند.
• روانکاری مرکزی برای واحد تزریق، باعث می شود روغن گریس به راحتی  تغذیه شود.
• برای اگزوز دودکش  سیستم تهویه خنک کننده نازل طراحی شده ، که برای کارخانه ی پاک و با آلودگی کمتر مناسب می باشد و می توان گفت که این سیستم دوست دار محیط زیست می باشد.
• بشکه PID کنترل اختلاف درجه حرارت  را با کمترین خطا انجام می دهد.
واحد هیدرولیکی :
• روش طراحی مسیر  روغن با حفره های  بزرگ تحت هیچگونه مقاومت، می تواند باعث کاهش از دست دادن  روغن و صدای اضافی  شود. با استفاده از پیکربندی پیشرفته، سیستم کنترل سروو، توانایی صرفه جویی در مصرف انرژی  را  تا 20-80٪ می دهد و  می تواند به اندازه کافی فشرده سازی  با قابلیت انعطاف پذیری تولید کند که باعث شده ظرفیت و  اثر پلاستیسیته در مقایسه با دستگاه سنتی 60٪ بهبود یابد. و از یک واحد فیلتراسیون با تراکم بالا برای کنترل کثیفی های روغن کاری  استفاده می کند.
• اجزای هیدرولیکی مارک های معروف جهان،دلیل بر  اطمینان از ثبات و واکنش سریع دستگاه است.
• مخزن روغن قابل مشاهده و تخلیه، باعث سهولت  نگهداری مدار هیدرولیکی می شود.
• بلوک های آداپتور واحدهای مدولار سازگار  ، تغییر سیستم دیسک های مختلف را ساده تر می کند.
• فیلتر مکش مغناطیس خودکار SELF-SEAL، تعمیرات شما را راحت تر می کند.
• پمپ مکش ، خروجی روغن و مخزن روغن همه در یک سمت قرار داده شده است ، که باعث سهولت در امر تعمیر  و نگهداری می شود.
• لوله هیدرولیکی DIN استانداردآلمانی با اطمینان از عدم نشتی لوله ها  مناسب با بخش مهر و موم است.
واحد برقی :
• سیستم کنترل کامل دستگاه ریخته گری تزریق دارای  ویژگی های کاربردی قدرتمند و عملکرد پایدار و با سرعت بالای پاسخگویی می باشد. کنترل کننده نوع جدیدی از کنترل کننده است که با یک دستگاه تزریق قالب  PLC برجسته ای  تحت نظارت پرسنل حرفه ای و فنی شرکت ما هماهنگ و توسعه داده شده است. با استفاده از تکنیک DSP با ثبات و سرعت بالا با ورودی مقدار 16 بیتی با سرعت بالا آنالوگ به منظور  و تشخیص دقیق تر ودستیابی به اطلاعات جعبه کنترل  ترکیب شده است؛ صفحه نمایش آن از LCD با وضوح بالا استفاده می کند و دارای مزایای بسیار بالاتری نسبت به رایانه های رایج است.
• قطعات الکتریکی  با مارک های شناخته شده جهانی.
• کنترلر روی صفحه نمایش رنگی با کیفیت بالا، چند زبانه در دسترس است.
• برج روشنایی استاندارد با چراغ نور  3 رنگه مجهز به  زنگ هشدار می باشد.
• عملکرد مدرن مدیریت شبکه در دسترس است.
• در جعبه برق برای  اطمینان از ایمنی بالا از  مهر و موم ضد آب استفاده شده است.
• برنامه ماشین بر اساس استاندارد ایمنی EUROMAP می باشد.
لیست و تعداد تجهیزات اصلی
• بخش گیره  نگهدارنده :
• بخش ذخیره انرژی:
• واحد تزریق:
1. واحد برقی:
کنترل کننده
سوئیچ هوا
رله حرارتی
اتصال دهنده AC
سوئیچ فتوالکتریک
سوئیچ تقریب
مبدل
سوئیچ محدود
2. واحد هیدرولیک:
پمپ دنده داخلی - پمپ ثابت
سوپاپ هیدرولیک
شیر پروانه ای
هیدرولیک موتور (تزریق)
هیدرولیک موتور (تنظیم)
سنسور فشار
مهر و موم روغن
سیستم روغن کاری
3. واحد مکانیکی:
کوره ریخته گری
ریخته گری  میخ یا پیچ اتصالی حلقه زنجیر
نوار  رابط توری
پین  میخ یا پیچ اتصالی حلقه زنجیر
پیچ
مخزن
نازل
نوک پیچ
واشر چک
لیست لوازم یدکی/قطعات مصرفی
پد قابل تنظیم
کلید ماشین
پیچ برای گیره قالب
قالب  بستن
مهره پیچ
مهره پیچ  ثابت شده
جعبه ابزار
نازل  قابل تعمیم
ترموکوپل
باند گرمایش برای نازل
نوار گرمایش برای بشکه
واشر  O-Ring
روغن روانکاری / گریس
راهنمای استفاده از ماشین
تعداد و نوع کانتینر مورد نیاز برای حمل تجهیزات
5 عدد  کانتینر 40 فوت
محل تحویل ماشین آلات
+ به صورت فوب در بنادر چین یا
+ هر کدام از بنادر ایران (با پرداخت هزینه های حمل و بیمه توسط مشتری) یا
+ محل کارخانه خریدار (با پرداخت هزینه های حمل خارجی و داخلی، بیمه، هزینه های گمرکی و ترخیص توسط خریدار)
نوع خط از لحاظ اتوماسیون
تمام اتوماتیک
شرح مختصر فرآیند تولید
ابتدا مخزن سوخت و درپوش مخزن سوخت که توسط تزریق پلاستیک ساخته شده اند توسط ماشین جوش به یکدیگر متصل شده و دوخته می شوند. سپس لوله انتقال گاز سوختنی در جای مخصوص خود بر روی درپوش خود قرار می گیرد. در مرحله بعد دستگاه نازل که از چند بخش پلاستیکی و فلزی تشکیل شده است ساخته می شود.سپس دستگاه نازل بر روی مخزن سوخت نصب می شود . در ادامه مخزن سوخت از گاز سوختنی مورد نظر پر شده و جهت تهیه قطعات بعدی فندک از دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می شود. سپس چرخ سمباده تولید و در پوش فلزی ساخته می شود. در نهایت محصول تولید شده بسته بندی می شود.
(Spark wheel)چرخ آتش زنه: هنگامی که سنگ آتش زنه که از فولاد مقاوم ساخته شده است با سرعت و قدرت مناسب گردانده شده و جرقه مناسب را ایجاد می نماید. 
(flint )سنگ چخماق: ایجاد کننده جرقه با اصطکاک به چرخ آتش زنه
(  jet)  دهانه: به همراه ضامن و فنر ضامن گاز خارج شده از فلکه را تنظیم می نماید، با رها کردن ضامن جریان گاز از فلکه قطع می شود نقطه اتصال دهانه به بدنه فندک به وسیله یک دوربین با یک سیستم پیچیده برای همه فندک ها کنترل می شود.
(  valve)  فلکه: فلکه و زیرمجموعه های آن کنترل جریان یک پارچه گاز را تنظیم می نمایند که یک شعله با ارتفاع ثابت را در طول عمر فندک
(  body)  بدنه: از جنس پلاستیک مقاوم شده که با جوش التراسونیک به پایه وصل شده است. بدنه، پایه، ساچمه، پلمپ مخزن گاز را تشکیل می دهد.
(  hood)  روکش محافظ: از جنس فولاد مقاوم در برابر حرارت
(  fork)  ضامن: با کنترل دهانه و فنرضامن باز و بسته شدن فلکه ی مخزن گاز را به عهده دارد.
( Fork spring)  فنر ضامن: با کنترل دهانه و فنرضامن باز و بسته شدن فلکه ی مخزن گاز را به عهده دارد.
فنر سنگ چخماق: سنگ چخماق را با فشار استاندارد برای اصطکاک با چرخ آتش زنه هماهنگ می کند که موجب ایجاد جرقه می گردد.
(  base )  پایه: از جنس پلاستیک مقاوم شده که با جوش اولتراسونیک به بدنه وصل شده.
( ball )  ساچمه: ساچمه بعد از پر شدن گاز فندک جهت پلمپ مخزن در پایه قرار می گیرد.
****************************
اساس فرايند ساخت فندكهاي يكبار مصرف تزريق پلاستيك ميباشد.
ساخت قطعات پلاستيكي در واحد به روش قالبگيري تزريقي انجام مـيگيـرد. قطعـات پلاسـتيكي شـامل دوسري از محصولات ميشوند، يك دسته محصولاتي كه از جنس آكريلونيتريل- استايرن (SAN (ميباشـند ودسته ديگر محصولاتي كه از جنس نايلون ۶۶) پلي آميد ۶۶ (ميباشند. در دسـته اول قـسمتهاي پلاسـتيكي مربوط به نازل: مخزن سوخت، درپوش آن، جداره پلاستيكي و دردسـته دوم پايـه جرقـه زن، تنظـيم كننـده  شعله و اهرم شير كنترل گاز قرار ميگيرند.
طرز كار با دستگاه تزريق پلاستيك بدين ترتيب است كه مواد اوليه بر اثر نيروي جاذبه از قيف به داخل يـك محفظه تحت فشار در جلوي يك پيستون وارد ميشود. با جلو رفتن پيستون، پلاستيك به داخل يك محفظه گرم رانده شده و در آنجا پيش گرم ميشود. پس از محفظه پيش گرمكن مواد به بخش torpedo وارد شده، در آنجا مواد ذوب شده و مذاب به صورت يكنواخت جريان مييابد. پس از ترك قسمت torpedo با عبـور از ميان يك نـازل كـه در مقابـل قالـب قـرار دارد، مـواد مـذاب پلاسـتيك از طريـق ورودي هـاي مناسـب وارد سوراخهاي قالب ميشوند. در طي اين فرايند قالب همواره سرد ميماند به طوريكه به محض پـر شـدن، مـواد پلاستيك ورودي منجمد ميشوند. جهت اطمينان از پر شدن سوراخها، مواد بايد تحت فشار قابل ملاحظه اي سريعا به درون قالب رانده شوند، در غير ايـن صـورت انجمـاد پـيش از موقـع مـواد باعـث ايجـاد محـصولات ضايعاتي و غير قابل استفاده خواهد شد. هر سيكل تنها به چند ثانيه زمان احتياج دارد. در حالي كه قالب باز و بسته شده و قطعه به بيرون انداخته ميشود. مواد مورد نياز براي قطعه بعدي در torpedo گرم ميشود.
مراحل توليد فندك يكبار مصرف را ميتوان به شرح ذيل طبقه بندي نمود. ۱ -توليد مخزن سوخت و نصب ملحقات آن در توليد فندك يكبار مصرف شش قطعه توسط تزريق پلاستيك تهيه ميشوند. از اين شش قطعـه دو قطعـه مخزن سوخت و درپوش مخزن سوخت كه از جنس اكريلونيتريل-استايرن ميباشند، بايد به يكـديگر متـصل شده و دوخته شوند. (مدخل درپوش و مخزن سوخت جهت پيچ شدن نازل، از درون رزوه دار ميباشـد). ايـن كار توسط ماشين جوش امواج مافوق صوت صورت ميگيرد. مخزن سوخت قبل از دوخته شدن به روپوش بـه واحد چاپ علايم رفته و در صورت نياز به كاربردهاي خاص تبليغاتي ايـن كـار نيـز انجـام مـيگيـرد. در هـر صورت پس از آماده شدن مخزن، لوله انتقال گاز سوختني از درون يك مقري فلزي عبـور داده مـيشـود و در جاي مخصوص خود كه بر روي درپوش و در طراحي قالب منظور شده است قرار ميگيرد. سپس يك سـوپاپ فلزي كه در بخش انگشتي آن يك ring-O قرار دارد، بر روي لوله جايگذاري ميشود. ضخامت ring-O بـه اندازه اي است كه تمام انگشتي سوپاپ را نميپوشاند و قسمت مابقي انگـشتي بـراي جـاي گيـري در بخـش زيرين دستگاه نازل ميماند. از طرف ديگر بايد در بخش مجزايي دستگاه نـازل جهـت نـصب بـر روي مخـزن سوخت توليد گردد. ۲ -توليد دستگاه نازل دستگاه نازل از چند بخش فلزي و چند بخش پلاستيكي تشكيل شده اسـت كـه در ابتـدا جـداره پلاسـتيكي نازل كه از جنس اكريلونيتريل- استايرن ميباشد، توسط دستگاه تزريق پلاستيك آماده ميشود. بر روي ايـن جداره پلاستيكي جايي جهت پيچ شدن به درپوش مخزن سوخت، رزوه شده است. در قـسمت بـالاي جـداره نيز در طراحي هاي مربوط به قالب جايي براي قرار گرفتن دستگيره تنظيم كننده شعله در نظر گرفتـه شـده است. پس از توليد جداره پلاستيكي يك مقري فلزي پايين در جداره نـصب مـيشـود. ايـن مقـري فلـزي در بخش پاييني جايي براي قرار گرفتن ring-O دارد كه وظيفه آن جلوگيري از نشت گـاز بـه بيـرون در زمـان عدم وجود جريان گاز ميباشد. وسط اين مقري سوراخ مـيباشـد كـه سـوراخ موجـود داراي تفـاوت قطـر در قسمت پاييني( قطر كمتر) و در قسمت وسط(زيادتر) ميباشد. بدين ترتيب اگر ميلـه اي از يـك طـرف نـازل وارد آن شود به صورت يك پيستون در درون آن حركت كرده و به بالا و پايين ميرود. پس از نصب مقري پايين كار نصب ميله نازل بايد انجام شود. در بخش مياني ميله نازل يك زائده گلويي قرار دارد. از اين زائده در مراحل بعدي براي نصب فنر استفاده ميشود و به صورت تكيـه گـاه آن عمـل مـيكنـد. وسط ميله نازل يك سوراخ سراسري وجود دارد. اين سوراخ تا قبل از نـازل داراي قطـر بيـشتر و در ورود بـه نازل و درون آن داراي قطر كمتري است. قطر اين سوراخ مطابق استاندارد جهاني بايد به انـدازهاي باشـد كـه جريان گاز خروجي از آن داراي حداكثر دبي min/mg ۱۵ گردد. روزنه اي نيز بر روي جداره وجود دارد، بـه طوريكه به سوراخ وسط ميله متصل مـيباشـد. بـدين ترتيـب هـر بخـش انتهـايي پيـستون توسـط درپـوش پلاستيكي سوپاپي شكل مسدود ميشـود. دسـتگاه نـازل داراي دو ring-O نيـز مـيباشـد. يكـي از ايـن دو ring-O بر روي مقري فلزي پايين كه ابتدا بر روي جداره پلاستيكي نازل نصب شده قـرار مـيگيـرد. بـدين ترتيب درزبندي كافي در حد فاصل نازل و جداره پلاستيكي در هنگام روشن بودن فندك انجام ميگيرد. قطعه بعدي براي نصب فنر ميباشد كه بر روي ميله نازل جاي ميگيرد. بدين ترتيب هنگامي كه اهـرم شـير كنترل گاز ميله نازل را به سمت بالا ميراند و پيستون در درون سيلندر حركت نمود، راه عبور گاز باز شـده و سپس با رها نمودن اهرم، وجود فنر باعث بازگرداندن ميله نازل به جاي اول ميشـود و عبـور گـاز نيـز قطـع ميگردد. پس از نصب فنر درپوش لاستيكي شكلي كه براي بستن سوراخ مياني ميله نازل به كـار مـيرود، در دستگاه نازل تعبيه ميگردد. به دليل جنس اين درپوش كه از لاستيك نرم ميباشد، در هنگام نشـستن ميلـه نازل پيستوني عمل كننده، درون مقري فلزي كه حكم سيلندر را براي آن دارد، سوراخ مياني كـاملا پوشـانده شده و گاز اجازه نشت كردن نمييابد. تا اين مرحله ساخت دستگاه نازل تمام شده و در مرحله بعد اين دستگاه بر روي مخزن سوخت تكميل شـده در مرحله ۱ نصب ميشود. ۳ -پر كردن مخزن سوخت پس از قرار گرفتن نازل و تشكيل شكل ظاهري اوليه فندك( در ايـن مرحلـه جـداره پلاسـتيكي، سـر نـازل، قسمتي از مقري فلزي و ring-O نصب شده آن در معرض ديد قرار دارند) مخزن از گاز سوختني مـورد نظـر (بوتان) پر ميشود.
۴ -آماده سازي قطعات تهيه شده از نايلون و نصب آنها جهت تهيه قطعات بعدي فندك، از دستگاه تزريق پلاستيك استفاده ميشود و بدين ترتيب سـه قطعـه پايـه جرقه زن، تظيم كننده شعله و اهرم شير كنترل گاز تهيه ميشوند. آنگاه بعد از پر شدن گاز فنـدك در ابتـدا پايه جرقه زن بر روي درپوش مخزن به صورت فشاري قرار گرفته، آنگاه دسـتگيره تنظـيم كننـده شـعله كـه حلقوي شكل است، روي جداره پلاستيكي دستگاه نازل قرار ميگيرد. مرحله بعدي نصب اهرم شير گاز اسـت. اهرم شير كنترل گاز داراي دو سر غير يكنواخت است. يك سر آن صاف و براي قرار گرفتن انگـشت شـست و روشن كردن فندك است و سر ديگر انبري است كه سر نازل را ميگيرد. اين اهرم در محل مخصوص خود بـر روي پايه جرقه زن نصب ميشود و داراي دو زائده كوچك است. اين دو زائده در دو سـوراخ ريـزي كـه در دو طرف پايه جرقه زن از قبل طراحي شده اند، قرار ميگيرند. با فشردن انگشت شـست بـه سـمت پـايين، سـر انبري شكل اهرم ميله نازل را گرفته و به سمت بالا كشانده، پيستون نيز در سـيلندر حركـت نمـوده و گـاز از مخزن سوخت به سر نازل ميرسد. در صورت وجود يك جرقه در محيط شعله ناشي از سوختن گاز به وجـود ميآيد.
۵ -توليد چرخ سنباده فندك توانايي توليد جرقه را در صورت وجود جرقه دارا ميباشد. براي ايجاد اين جرقه احتياج بـه يـك چـرخ سنباده ميباشد كه در واحد مونتاژ چرخ توليد ميشود. در روي درپوش مخزن محل خاصي به شكل اسـتوانه وجود دارد كه اين محل مخصوص قرار گرفتن فنر و سنگ چخماق ميباشد. در بالاي ايـن دو، چـرخ سـنباده قرار ميگيرد كه به شكل چرخ آسياب آبي است و داراي دو زائده ميباشد كه ايـن دو زائـده در بـالاي روزنـه هاي اهرم شير كنترل گاز طراحي شده بر روي پايه جرقه زن قرار ميگيرند. وجـود فنـر باعـث مـيشـود كـه سنگ چخماق همواره متصل به چرخ سنباده بماند و اصطكاك كافي جهت ايجاد جرقه وجـود داشـته باشـد. چرخ سنباده به شكل يك استوانه تو خالي است كه داراي سطح زبر ميباشد. بخش مياني اين اسـتوانه بـراي قرار گرفتن زائده بزرگتر پايه قرقره ميباشد. دو پايه قرقره نيز داراي دو زائده است كه يكـي از ايـن دو زائـده بزرگتر از ديگري ميباشد. زائده بزرگتر به چرخ سنباده و زائده كوچكتر به پايـه جرقـه زن متـصل مـيشـود. بدين ترتيب كار نصب چرخ سنباده نيز تمام ميشود.
۶ -ساخت درپوش فلزي براي ساخت درپوش فلزي از ورقهاي فلزي ضدزنگ استفاده ميشود. اين ورقهـا بـا اسـتفاده از يـك دسـتگاه پرس شكل ميگيرند و معمولا به گونه اي طراحي ميشوند كه با كمترين فشار روي فندك قـرار گرفتـه و بـه راحتي برداشته شوند. ۷ -بسته بندي پس از سفارش درپوش و قرار دادن آنها بر روي فندكهاي آماده شـده از قبـل، محـصول نهـايي جهـت بـسته بندي به قسمت مربوطه ميرود. اگر بسته بندي خاصي مدنظر سفارش دهنده احتمالي نباشد، به طور معمول فندكها را به صورت ۵۰ تائي در يك جعبه شانه بندي شده قرار داده و بر روي آن سلفون ميكـشند و سـپس در كارتن جاي ميدهند و به انبار محصول ميفرستند.
تعداد و نوع نیروی انسانی مورد نیاز در هر شیفت کاری
3 _4 نفر
میزان مصرف یوتیلیتی (آب،برق،گاز و غیره)
برق مصرفی operation  بر حسب Kw/h  :30 kw
هوای ابزار دقیق بر حسبآH/ N m^3 :
فشار تزریق :  Mpa  170-120 
فشار پمپ :  Mpa  16
ابعاد زمین مورد نیاز جهت احداث کارخانه/کارگاه
8*8 متر مربع
گواهینامه ها و استانداردهای استفاده شده در ساخت ماشین آلات
ISO 9001 , CE
بازه های زمانی مورد نیاز
✓ زمان مورد نیاز جهت تامین و ساخت ماشین آلات : 30 روز کاری پس از دریافت پیش پرداخت
✓ زمان مورد نیاز جهت بسته بندی و انتقال تا بندر مبدا :2-3 روز
✓ زمان مورد نیاز جهت خدمات کامل نصب شامل (Erection ,Pre-commissioning ,Commissioning ,Installation) :
1-2 ماه
شرایط پرداخت
+ 30 درصد پیش پرداخت
+ 60 درصد پس از ساخت ماشین آلات و اخذ تایید گواهی بین المللی بازرسی کیفی و کمی کالا از SGS
+ 10 درصد پس از نصب و راه اندازی
قیمت نهایی
28000 دلار
خدمات قابل ارایه توسط «سامانه ملّی معیار»
+ فروش خط تولید با تمامی تعهدات قید شده
+ نظارت و بازرسی تخصصی و حقوقی بر کلیه عملیات اعتبار سنجی ،گزینش ،خرید و حمل و نصب و راه اندازی خطوط تولیدی مد نظر خود متقاضی
+ مقایسه تطبیقی اطلاعات و مشخصات فنی و خدمات انواع پروفرما های صادره از ساپلایر های  چینی و اروپایی و ارایه گزارش تخصصی
+ برگزاری مناقصه رسمی جهت خرید ماشین آلات در صورت تمایل مشتری
+ نظارت بر فرآیندهای حمل، ترخیص، پیش راه اندازی، راه اندازی، نصب و تولید آزمایشی
+ ارایه خدمات گارانتی و وارانتی
09122510000
02165751000