صنایع ماشین‌سازی

فیلتر هوای صنعتی هپا

قیمت های موجود
چینی_400 فیلتر در روز


 

 

خط تولید فیلتر هوای صنعتی هپا با ظرفیت 400 فیلتر در روز 

مختصری در مورد صنعت
فیلتر های هوای خودروها معمولا از ظاهری مستطیل شکل،مربع و دایره ای استفاده می کنند. ظاهر فیلتر تاثیر زیادی بر عملکرد آن ندارد و شرکت سازنده بر اساس طراحی موتور خودرو و نحوه جا گذاری آن درون محفظه پیشرانه فیلتر هوا را طراحی می کند.البته صافی های هوای اسپرت نیز وجود دارد که طراحی استوانه ای شکل دارند تا اکسیژن مورد نیاز پیشرانه را با حجم بالاتری به موتور خودرو تزریق کند.دلیل اینکه این نوع فیلتر می تواند حجم بیشتری از هوا را به پیشرانه تزریق کند این است که تمام سطح مقطع آن را کاغذ فیلتر پوشانده است و همین امر باعث فیلتراسیون حجم بیشتری از اکسیژن می شود.
فیلتر هوا قطعه ای که عهده دار تصفیه هوای وارده به موتور به منظور ترکیب با سوخت و احتراق آن می باشد. فیلترها عموماً دارای
صفحه ای کاغذی هستند که آغشته به برخی مواد شیمیایی مومی شکل شدهاند. این فیلترها درمسیر گذر هوا از محیط به موتور خودرو قرار داده میشود، به طوری که در هنگام عبور هوا از آن، کلیه گرد و خاکها ، غبار معلق آب، دود و غیره گرفته شده و هوای تمیز وارد موتور میگردد.
فیلتر هوا یک قطعه مصرفی است و علت آن این است که به مرور گرد و خاک، دوده و دیگر اجرام معلق در هوا روی فیلتر رسوب کرده و سبب کاهش و در نهایت از بین بردن قدرت تصفیه فیلتر می شود و در این زمان است که عمر سرویس دهی فیلتر به پایان رسیده و
لذا با یک فیلتر تازه تعویض میگردد. عمر سرویس دهی فیلتر کاملاً بستگی به میزان کارکرد موتور  دارد.


***
فیلتر هوا وسیله‌ای متشکل از الیاف است که ذرات جامد مانند گرد وغبار، آلودگی و باکتری را از هوا پاک می‌کند. این آلودگی‌ها هنگام عبور از فیلتر به الیاف تشکیل ‌دهنده‌ آن متصل شده و از آن عبور نخواهند کرد. بنابراین هرچه منافذ موجود در فیلتر کوچکتر باشد، کارایی فیلتر افزایش یافته و از عبور ذرات ریزتری می‌تواند جلوگیری کند. البته طبق استاندارد برای هر اندازه از آلودگی ها فیلتر با کلاس مشخص تعریف شده است.
ویژگی های بارز خط تولید
• دستگاه تولید فیلترهای hepa قوی با تا خوردگی های  های عمیق
1. این دستگاه با کامپیوتر کنترل می شود، می تواند به صورت انتخابی تنظیم شود.
2. دستگاه کاغذ فیبر گلاسه و قالب موجدار از ورق و فویل آلومینیوم و کاغذ در عملیات فوق می توانند به طور همزمان تکمیل شوند
3. ماشین را می توان در قسمت  علامت چاپ ، طوری که کاغذ فیلتر PP را چاپ نماید، گرم کرد .
4. این دستگاه مجهز به مبدل فرکانس برای مطابقت با  شرایط کاری متفاوت می باشد.
5. این دستگاه به طور عمده برای فیبر گلاسه ورقه ای  وشکل دهی موجدار به مواد فیلتر PP استفاده می شود.
• دستگاه جدا گانه فیلتر هپا برای  شکل دادن به  آلومینیوم 
از لحاظ فنی در شکل دادن به ساختار فویل آلومینیومی استفاده می شود و از فیلتر بازده بالا جدا می باشد.
1. سرعت چرخش غلتک را می توان از طریق موتور سرعت متغیر کنترل کرد تا  در شرایط کاری مختلف وفق پیدا کند .
2. طول را می توان آزادانه تنظیم کرد، و همچنین به طور خودکار قطع کرد.
3. با دستگاه لبه دو طرفه آلومینیومی تجهیز شده است در حالی که شکل  موجدارش برای جلوگیری از شکستن فایبر گلاس می باشد .
4.   از  سیلندر جمع آوری برای جمع آوری محصولات در ظرف استفاده می شود.
5. کارایی بالا و عملکرد ساده.
ظرفیت خط تولید
400فیلتر در روز
کشور سازنده
چین
مواد اولیه/کمکی/بسته بندی
برای فیلترهای hepa، پوشش میانی فیلتر فایبرگلاس و PE + PET است.
برای فیلتر کیسه ای ، پوشش میانی ، فایبرگلاس و فیبر مصنوعی هستند.
برای مواد بسته بندی: جعبه چوبی
مصارف و ویژگی های بارز محصول نهایی
کارایی فیلتر Hepa در H10-H14؛ فیلتر کیسه F5-F9 است.
برای دستگاه مینی پلیت: اندازه L6500 میلی متر × W1250 میلی متر × H1270 میلیمتر؛
برای دستگاه خط تولید پلیت عمیق: : L3560mm × W1285mm × H2460mm؛
برای دستگاه خط تولید فیلتر کیسه ای : 2100m × 1100 * 1750mm
بسیاری از انواع راندمان و حالت اسپری چسبنده به مشتریان برای انتخاب ارائه می شوند. فيلتر ميني پلايت، فيبرهاي ويژه اي با ويژگي بالايي را توليد مي کند که به عنوان فيلترهاي فيلتر و فيبر PP، در حاليکه فشاري از چسب هاي ممتد داغ با کیفیت خوب برخوردارندو در  اندازه های مختلف  در دسترس هستند.
فيلترهاي هواي کاغذي معمول ترين فيلترهاي هواي مورد استفاده در خودروهاي شخصي و خانوادگي هستند. اگرچه شکل اين فيلترها متفاوت است اما اغلب آنها داراي لبه اي لاستيکي يا پلاستيکي بوده که در درون آن کاغذي به شکل مناسب و تاخورده وجود دارد. اکثر اين فيلترها ارزان بوده و مراحل نصب آنها نيز راحت است.

لازم به ذکر است که کلیه خودروها بدون استثناء از فیلتر هوا استفاده می نمایند و به عبارت دیگر هیچ خودرویی بدون فیلتر هوا یافت نمیشود.
فیلترهای هوا علاوه بر خودرو در سایر موتورهای احتراقی نیز کاربرد دارند. موتورهای مورد استفاده در کشاورزی ، موتورهای مورد استفاده در صنعت، قایقها، سمپاشها، ژنراتور برق، لیفتراکها، جرثقیلها و … که از موتور احتراقی (بنزینی – گازوئیلی – گازی) استفاده
مینمایند نیز از فیلترهای هوا استفاده می کنند .

فیلتر heap  در استریل کردن مواد غذایی استفاده می شود .



لیست و تعداد تجهیزات اصلی
1. برای hepa فیلتر: خط ماشین مینی پلیتینگ:  (دستگاه تغذیه  کاغذ + نشان  گذاری کاغذ + چسب  زنی مذاب داغ برای  کاغذ + کاغذ تاکن= فیلتر هوای چند لایه ) + چسب  زدن قاب  آلومینیوم  =فیلتر هوای کامل
2. فیلتر هوای نفوذ عمیق: a. ماشین آلات تولید پارتیشن آلومینیومی  یا کاغذی +
b. دستگاه کاغذ تا کن (تغذیه  کاغذ  + تاکردن کاغذ + دستی قرار دادن  پارتیشن  کاغذی یا آلومینیومی = فیلتر هوای نفوذی عمیق) +
c. چسباندن قاب آلومینیوم (شما فقط می توانید یک دستگاه چسب زنی  را خریداری کنید، از این طریق می توانید در فیلتر هوای اولی  و این فیلتر هوا نیز  استفاده کنید)

3. برای فیلتر کیسه ای : ماشین  ساخت  فیلتر کیسه ای تمام  اتوماتیک (پرکن + دوخت کیسه + چسباندن  قاب آلومینیومی)

لیست لوازم یدکی/قطعات مصرفی
برای دستگاه تولید فیلتر هوای مینی پلیت ( با تا زدن یا چین کوچک انداختن) : تسمه نقاله، سر ی چسب زدن با چسب داغ ذوب شده (تمیز کردن این قطعه  به طور منظم باید انجام شود)، لوله پلاستیکی که مربوط به جعبه چسب می باشد ). به جز این قطعات، کیفیت قطعات دیگر بسیار خوب است و می تواند به مدت  5 یا 6 سال استفاده شود.
برای ماشین ساخت فیلتر کیسه ای تمام اتوماتیک  : سری چنگکی  (می توان از 1 تا 2 سال استفاده می شود.)
تعداد و نوع کانتینر مورد نیاز برای حمل تجهیزات
1 عدد  کانتینر 40 فوت
محل تحویل ماشین آلات

به صورت فوب در بنادر چین
+ هر کدام از بنادر ایران (با پرداخت هزینه های حمل و بیمه توسط مشتری) یا
+ محل کارخانه خریدار (با پرداخت هزینه های حمل خارجی و داخلی، بیمه، هزینه های گمرکی و ترخیص توسط خریدار
نوع خط از لحاظ اتوماسیون
تمام اتوماتیک مجهز به سیستم  PLC
شرح مختصر فرآیند تولید
کاغذ فیلتر یا مدیا بکار رفته در این نوع فیلتر ها  از جنس میکروفایبرگلاس و یا مخلوطی از فایبرگلاس و پلیستربوده که پس از تا خودرن توسط دستگاه تازن مدیا به طریقه زیگزاگ و یا آکاردئونی ، به وسیله فویلهای چین خورده ای که قبلاً توسط دستگاه چین زن فویل آلومینیوم آماده شده و اسپیسر یا جداکننده نامیده میشود و درلابلای مدیا تاخورده قرار میگیرد که در این حالت مدیا پک نامیده میشود.

مجموعه کاغذ فیلتر و فویل در داخل قابلی از جنس نئوپان چند لایی- ام.دی.اف –ورق گالوانیزه – ورق آلومینیوم و یا استیل قرارداده شده و کلیه جوانب آن با چسب مخصوص به صورتی درزگیری میشود که جریان هوا فقط قادر به عبور از داخل فیلتر خواهد بود.
این فیلترها در یک طرف دارای لاستیک سیلینگ میباشند که پس از نصب در فیلترخانه ، این لاستیک موجب میگردد که هوای فیلتره نشده از اطراف فیلتر به مکانی که توسط فیلتر دارای هوای پاک میباشد نفوذ نکند.
فیلتر hepa و فیلتر هوای فشرده Hepa عمیق، آنها فیلتر هوای با کارایی بالا هستند و این نوع فیلتر ها  در جایی که نیاز به کیفیت بسیار بالایی دارند، مورد استفاده قرار گیرد.
• فیلترهای  هوای کیسه ای ، از نوع  فیلترهای متوسط هستند. آنها را می توان در جایی که نیاز به کیفیت هوا متوسط استاندارد می باشد ،استفاده کرد.بنابراین همه چیز بستگی به سطح کیفیت هوا دارد .
این دستگاه به طور عمده در تولید و پردازش فیلترهای کیسه ای با کاراریی متوسط  استفاده می شود.
این دستگاه کاملا اتوماتیک است و توسط کامپیوتر  کنترل می شود و  برای تولید فیلتر کیسه ای در  اندازه های متفاوت استفاده می شود .
• و اما در اینجا  دو نوع فیلتر hepa وجود دارد:
یکی از فیلترهای hepa بدون تاخوردگی  عمیق است که به صورت تمام اتوماتیک ,  و دارای سیستم برش متقاطع می باشد، 

یکی دیگر از فیلترهای hepa قوی با چین های عمیق است.
برای فیلتر hepa بدون  تاخوردگی  عمیق: 1. از چسب ذوب شده داغ استفاده می کند . 2. ساختار سبک تر، کوچکتر وساختار  فشرده تر  در مقایسه با دیگر فیلتر ها است . 3. این خط اتوماتیک کامل است. نیاز به 2-3 نفر  برای قرار دادن فیلتر هوا در  قاب آلومینیومی است. اما بخش تولید فیلتر هوا کاملا اتوماتیک است. 
1. دارای دو نوع پارتیشن می باشد.یکی کاغذی است و دیگری آلومینیومی می باشد. پارتیشن آلومینیومی برای محیط کاری با شرایط دما و رطوبت بالا استفاده می شود. کاغذ برای برای محیط کاری با شرایط دما و رطوبت متوسط  مورد استفاده قرار می گیرد .
2.در  این خط  نیاز به سه ماشین ( ماشین ساخت فیلتر هوا +  ماشین ساخت پارتیشن + ماشین ساخت  قاب) می باشد.

******
برش کاغذ به اندازه مورد نیاز
هر فیلتر بر حسب اندازه و ابعاد آن ، نیازمند مقدار مشخصی کاغذ می باشد. لذا ابتدا کاغذ به اندازه مناسب فیلتر برش و آماده می شود
آماده سازی مواد اولیه پلیمری ( رزین )
پلیمر ( رزین ) مورد استفاده در فیلتر، از ترکیب چند ماده پلاستیکی حاصل میشود. این مواد به طور دقیق توزین و در داخل ماشین تزریق قرار داده میشوند. اضافه کردن رنگ یکی دیگر از مراحل فرایند آماده سازی مواد اولیه محسوب می گردد.
فرم دهی کاغذ به شکل کنگره
عامل اصلی در تصفیه هوا به وسیله فیلترها، نوعی کاغذ آغشته به مواد شیمیایی چرب می باشد. به طوری که هوا در هنگام عبور از منفذهای بسیار ریز کاغذ، کلیه ناخالصی ها و آلودگی ها به وسیله این کاغذ جذب شده و هوای تمیز از آن عبور و وارد موتور خودرو میشود. در زمان ساخت فیلتر به منظور افزایش ظرفیت و طول مدت کار فیلتر، لازم است سطح مناسبی از کاغذ تهیه و در فیلتر استفاده شود. از طرف دیگر اندازه فیزیکی فیلتر باید در حدی تهیه شود که با توجه به محدودیت فضا در روی موتور، امکان استفاده از آن فراهم گردد. لذا با توجه به عوامل فوق الذکر، کاغذ مورد استفاده به شکل کنگرهای شکل داده شده و پس از برش و تعیین اندازه دقیق، در داخل فیلتر مونتاژ میگردد. این عملیات به وسیله ماشین مخصوص صورت می گیرد
فرم دهی کاغذ فیلتر
کاغذ کنگره شده (شکل نهایی فیلتر) تبدیل و در داخل قالب تزریق پلاستیک قرار داده میشود. لازم به ذکر است که قالب فوقالذکر متفاوت از قالب های مورد استفاده در ماشینهای تزریق پلاستیک است. عملیات فرمدهی و قرار دادن کاغذ در داخل قالب به دو شکل اتوماتیک و دستی صورت می گیرد که در طرح حاضر شکل دستی آن مورد نظر است..
اطراف هر فیلتر را قالب آلومینیومی یا از مواد دیگر تشکیل داده است که این قطعات علاوه بر ایجاد سازه فیلتر، قطعه نگهدارنده کاغذ تا خورده شده نیز می باشد. این قطعات به طور کامل به کاغذ چسبیده و مانع باز شدن کاغذ می شوند
تعداد و نوع نیروی انسانی مورد نیاز در هر شیفت کاری
برای خط مینی پلیت: نیاز به 2-3 کارگر برای قرار دادن فیلتر هوا در قاب آلومینیومی می باشد؛
برای دستگاه خط تولید پلیت عمیق: به 2 کارگر برای قرار دادن پارتیشن آلومینیوم یا کاغذ به ورقه های  فیلتر نیاز می باشد؛
برای  دستگاه خط تولید فیلتر کیسه ای: نیاز به یک کارگر برای قرار دادن کیسه درون دستگاه می باشد .
میزان مصرف یوتیلیتی (آب،برق،گاز و غیره)
برق: 35 کیلووات، برق 50 هرتز با ولتاژ 380
ابعاد زمین مورد نیاز جهت احداث کارخانه/کارگاه
بر اساس ظرفیت پیشنهادی:  کارگاه : 2000 متر مربع
تأسیسات عمومی مورد نیاز واحد
به 2 تا 3 قطعه کمپرسور هوا برای تمام دستگاه های  این خطوط نیاز دارید.
بازه های زمانی مورد نیاز
✓ زمان مورد نیاز جهت تامین و ساخت ماشین آلات :30 روز
شرایط پرداخت
+ 30 درصد پیش پرداخت
+ 60 درصد پس از ساخت ماشین آلات و اخذ تایید گواهی بین المللی بازرسی کیفی و کمی کالا از SGS
+ 10 درصد پس از نصب و راه اندازی
قیمت نهایی
287000 دلار
خدمات قابل ارایه توسط «سامانه ملّی معیار»
فروش خط تولید با تمامی تعهدات قید شده
+ نظارت و بازرسی تخصصی و حقوقی بر کلیه عملیات اعتبار سنجی ،گزینش ،خرید و حمل و نصب و راه اندازی +خطوط تولیدی مد نظر خود متقاضی
+ مقایسه تطبیقی اطلاعات و مشخصات فنی و خدمات انواع پروفرما های صادره از ساپلایر های  چینی و اروپایی و ارایه گزارش تخصصی
+ برگزاری مناقصه رسمی جهت خرید ماشین آلات در صورت تمایل مشتری
09122510000
02165751000