صنایع غذایی

خط تولید شیر سویا

قیمت های موجود
چینی_300 لیتر در ساعت


 

 

خط تولید شیر سویا با ظرفیت 300 لیتر در ساعت 

ظرفیت خط تولید
300 لیتر در ساعت
کشور سازنده
چین
مواد اولیه/کمکی/بسته بندی
مواد اولیه: سویا
نوع بسته بندی : بطری شیشه ای یا بطری های pet
مصارف و ویژگی های بارز محصول نهایی
• برخورداری از پروتئین با کیفیت بالا
• برخورداری از ویتامین های گروه B
• فقدان قند در این نوع شیر ( قند لاکتوز ) و در نتیجه نبود حساسیت مصرف آن برای اشخاص حساس به شیر گاو
• وجود مواد معدنی متفاوت در شیر سویا به نسبت شیر گاو و احتیاج بدن انسان به مواد فوق
• وجود فیبر در شیر سویا ( برخلاف شیر گاو )
• قابلیت تولید در طعم های مختلف برای ذائقه های متفاوت
• مصرف مسقیم بعنوان خوراک انسان
• مصرف در تولید پنیر
• مصرف در تولید ماست
• مصرف در تولید بستنی
• مصرف در ساخت سایر لبنیات
لیست و تعداد تجهیزات اصلی
Soaking tank(مخزن خیساندن سویا ) 
Fine grinding machine(دستگاه آسیاب کردن سویا )
Mixing tank(مخزن مخلوط کن) 
Double Filter(فیلتر دو گانه )
Vacuum degasser  (انژکتور خلاء )
Buffer tank (مخزن حائل )
Homogenizer (همگن ساز)
UHT sterilizer (دستگاه ضد عفونی کننده )
Aseptic storage tank-double layer  (مخزن ذخیره سازی مواد  ضد عفونی شده -دو لایه)
CIP cleaning system (سیستم پاکسازی  )
Component :acid cans, alkali cans, pure water tank, transfer board, centrifugal pump
اجزای تشکیل دهنده : قوطی اسید، قوطی قلیایی، مخزن آب خالص، انتقال دهنده، پمپ گریز از مرکز
Water treatment system (سیستم تصفیه آب )
Connection system (سیستم اتصال )
(health pumps, pipe& fittings )  (پمپ های بهداشتی، لوله و اتصالات)
Electric control cabinet structure(ساختار کنترل الکتریکی )
Spray type sterilizing retort (اسپری ضد عفونی کننده )
ماشین الات زیر اختیاری می باشند .
Bottle filling and screwing  machine  ( ماشین پر کردن بطری و پیچاندن )

Poly pouch filling and sealing machine(  ماشین پر کردن و آب بندی چند کیسه ای )
 
Aluminum foil bottle filling and sealing machine  (  دستگاه پر کردن و مهر و موم کردن بطری فویل آلومینیوم )

Standing pouch filling and capping machine    ( دستگاه پر کردن و درپوش گذاری  کیسه ایستاده  )
Bottle heat shrink sleeve labeling machine (دستگاه برچسب زنی  با حرارت  بطری)
لیست لوازم یدکی/قطعات مصرفی
قطعات احتیاج به نگهداری و تمیز کردن و شستشوی هر روزه دارد که کی شود با سیستم CIP تجهیز شود
تعداد و نوع کانتینر مورد نیاز برای حمل تجهیزات
1 کانتینر 40 فوت و 1 کانتینر 20 فوت
محل تحویل ماشین آلات
به صورت فوب در بنادر چین
+ هر کدام از بنادر ایران (با پرداخت هزینه های حمل و بیمه توسط مشتری) یا
+ محل کارخانه خریدار (با پرداخت هزینه های حمل خارجی و داخلی، بیمه، هزینه های گمرکی و ترخیص توسط خریدار
نوع خط از لحاظ اتوماسیون
تمام اتوماتیک مجهز به سیستم PLC
شرح مختصر فرآیند تولید
دريافت دانه :
در ابتدا دانه هاي سويا وارد كارخانه شده و براي جداسازي اجزاء نامطلوب از صافي عبور داده ميشود زماني كه دانه هاي سويا از صافي عبور داده شد، از استوانه هاي داراي خاصيت مغناطيسي رد مي شود تا اگر احياناً خرده آهن در بين دانه هاي سويا باشد آنرا به خود جذب نمايد در اين قسمت دانه هاي سويا توسط نوار نقاله اي به هاپر دريافت وارد مي شود.
قيف دريافت HOPPER :
وقتي دانه هاي سويا وارد هاپر دريافت شدند بوسيله پمپ آب به درون لوله ها رانده و در آنجا وارد تانك خيساندن مي شوند. مبناي استفاده اين سيستم حداقل صدمه و آسيب به دانه مي باشد. اين آنزيم با اكسيداسيون اسيدهاي چرب غير اشباع دانه سويا باعث ايجاد بوي بد لوبيايي مي شود به همين دليل براي انتقال دانه از فشار آب استفاده مي شود.
تانك خيساندن SOAKING TANK
اين تانك داراي سه منبع بوده كه روي هم قرار داده شده اند. در اين قسمت دانه ها 2-3 ساعت مي مانند تا خيس بخورند.در اين مرحله دانه ها حدود 5 برابر آب جذب كرده و قندهاي عامل نفخ مانند رافينوز و استاكيوز از آن جدا مي شود. آبي كه در اين مرحله استفاده مي شود آب 24 درجه سانتي گراد بوده كه بهترين دما براي حلاليت است. به دليل اينكه اين تانكها بر روي هم قرار گرفته اند با استفاده از اختلاف سطح و بدون نياز به پمپ مي توان دانه ها را به بخش خرد كردن منتقل نمود.pH خروجي آب دانه در اين مرحله 6.9 مي باشد.
مرحله خرد كردن دانه:
اين بخش شامل يك مخزن دريافت بوده كه زير آن و در بخش خروجي آن يعني در بخش زيرين اين تانك دو الكترو موتور تعبيه شده است. سر اين الكتروموتورها تيغه هايي تعبيه شده و در اطراف تيغه ها صافي قرار دارد. دانه همراه با آب از طريق تانك بخش خرد كردن به سمت تيغه ها حركت كرده و هنگام خروج و با تماس با تيغه خرد شده و با فشار از صافيها عبور كرده و به صورت يك محلول عصاره مانند( slurry ) عبور مي كند. به دليل اينكه در اين بخش دانه خرد شده و آنزيم ها فعال مي شوند بايستي عمل آنزيم بري به سرعت انجام گيرد .
مرحله بلانچينگ :
عمل آنزيم بري براي غير فعال كردن آنزيم ليپوكسيژناز و بازدارنده تريپسين انجام مبي شود در اين مرحله با تزريق بخار بوسيله اينجكتور كليه آنزيم ها از جمله آنزيم هاي مذكور غيرفعال مي شوند. در اين بخش تزريق مداوم بخار ( CONTINIOUS HEATERS ) با استفاده از بخار و تزريق آن دما را به 120 درجه سانتي گراد رسانيده و عصاره سويا ( slurry ) از يك طرف وارد شده و با تزريق بخار به آن دماي آن 120 درجه رسيده و خارج مي گردد. Slurry خروجي از اين بخش وارد يك تانك مي شود. داخل اين تانك به صورت كوئل مي باشد يعني عصاره ورودي داخل يك كوئل شده و مسير آنرا طي نموده و سپس از بخش ديگر آن خارج مي شود زمان ورود تا خروج 3-4 دقيقه مي باشد يعني slurry حدود 3-4 دقيقه در دماي 120 درجه سانتي گراد مي ماند. يكي ديگر از اهداف اين بخش از بين بردن بازدارنده آنزيم تريپسين است كه تركيب مذكور با ايجاد پيوند با پروتئينها مانع جذب آنها توسط بدن مي گردد. بنابراين با اين دما و زمان اين تركيب مضر از بين مي رود. بعد از اين مرحله slurry وارد دستگاه بوگير تحت خلأ مي شود.
مرحله بوگيري تحت خلأ
هدف اصلي از اين بخش جداسازي بوي لوبيايي موجود در slurry مي باشد. براي منظور slurry از بخش بالايي وارد و در اين بخش از خلأ حدود 12 بار استفاده مي شود و slurry خروجي از اين بخش داراي تقريباً 85 درجه سانتي گراد دما بوده كه وارد بخش اكستركتور جهت جداسازي عصاره مي گردد.
مرحله استخراج عصاره از slurry :
هنگاميكه عصاره از slurry جدا مي شود پودر سفيد رنگي باقي مي ماند كه به آن اكارا مي گويند .عمل استخراج عصاره از اكارا در اكستركتورهاي سانتريفيوژي انجام ميشود. در اين اكستركتورها slurry از قسمت بالا وارد شده و به دو بخش تقسيم مي گردد و هر بخش به يك اكستركتور مي رود. در داخل اكستركتورها قيف هايي وجود دارد كه slurry روي آن ريخته و با حركت سريع سانتريفوژي مي چرخند عصاره از صافي اين قيف ها عبور كرده و اكارا روي صافي باقي مي ماند و به دليل سنگيني به سمت پايين حركت كرده و به داخل مخازن اكارا ريخته مي شود.
مرحله فيلتراسيون:
عصاره پروتئيني سويا يا به اصطلاح شير سوياي خروجي از صافيهاي قيف اكستركتور بعد از خروج از 1 فيلتر ديگر جهت جداسازي اكاراهاي باقيمانده موجود در آن از يك پليت كولر عبور كرده و بعد از اينكه دماي آن به 8 درجه سانتي گراد رسيد در تانك ذخيره شير خام نگهداري مي گردد.
مرحله شستشوي مجدد اكارا :
با توجه به اينكه احتمال وجود مقداري از عصاره در اكاراي خروجي از اكستركتورها وجود دارد لذا مقداري آب به داخل مخزن اكارا ريخته مي شود و با استفاده از همزن، اكارا به سمت دو اكستركتور هدايت مي شود. عصاره خروجي كه به آن عصاره يا شير سوياي Rewash گفته مي شود حاوي عصاره يا شير سوياي رقيق بوده كه جهت بالا بردن راندمان استخراج شير از دانه به تانك GRINDING باز گردانده مي شود و اكاراي توليدي به سمت خروجي حركت كرده و با استفاده از فشار باد ايجاد شده توسط دستگاه BLOWER از سيستم خارج مي گردد . شير سويا یا عصاره پروتئيني سويا داراي رنگي سفيد با pH حدود 6.7-6.9 بوده و بريكس (ميزان مواد جامد محلول در آب) حدود 9 مي باشد.
فرمولاسيون محصول:
در اين مرحله با توجه به نوع محصول از مواد مختلفي استفاده مي شود مانند اسانس، نمك، شكر، رنگ، پودر كاكائو، پودر قهوه، پايدار كننده ها و... در اين بخش شير سوياي خام در تانك هاي mixing با ساير مواد مخلوط شده و بعد از گذراندن زمان اختلاط به تانكهاي نگهداري منتقل مي شود . در اين مرحله تا حدودي دماي محصول را بالا برده تا حلاليت مواد به خوبي صورت پذيرد . شير سوياي آماده شده قبل از انتقال به تانكهاي نگهداري تا دماي يخچال خنك شده و سپس نگهداري مي شود.
مرحله استريليزاسيون:
جهت استريليزاسيون شير سويا از سيستم استريليزاسيون تزريق مستقيم ( Direct injection ) استفاده مي گردد.. در اين دستگاهها شير ابتدا وارد بالانس تانك شده و سپس وارد بخش پيش گرم كن مي گردد اين بخش يك مبدل لوله اي بوده كه از چند لوله تشكيل شده كه در يكي محصول و در ديگري ماده گرم كننده جريان دارد. در اين بخش شير سويا جريان يافته تا دماي آن به 80 درجه سانتي گراد رسيده حدود 20-30 ثانيه در اين مرحله باقي مانده و سپس وارد مرحله استريليزاسيون مي گردد. يكي از اهداف استفاده از مرحله پيش گرمايش پايدار ساختن پروتئين ها بوده تا در مرحله بعد كه دما به 140 درجه سانتي گراد مي رسد ،رسوب نكنند. بعد از مرحله پيش گرمايش شير وارد بخش استريليزاسيون نهايي مي گردد كه در اين مرحله بخار از سمت بالا و محصول از بخش پايین وارد شده كه بخار به داخل محصول تزريق و دماي آن به 140 درجه سانتي گراد مي رسد . محصول در بخش Holding حدود 3--4 ثانيه باقي مي ماند سپس وارد بخش خلا شده و تحت خلأ باقيمانده بخار تزريق شده به داخل محصول خارج مي گردد همچنين محصول تحت شوك حرارتي قرار گرفته و ناگهان تا دماي 65 درجه سانتي گراد خنك شده و سپس وارد همونايزر مشود.
مرحله هموژنيزاسيون:
در اين مرحله تحت فشار گويچه هاي چربي خرد شده و شير سويا هموژن مي گردد و محصول به صورت يكنواخت در مي آيد. محصو هموژن شده وارد بخش پیش گرم كن شده و دماي خود را به دماي شير ورودي داده و پس از تبادل حرارتي دماي شير خروجي كاهش و دماي شير ورودي افزايش مي يابد. سپس شير با دماي 24 درجه سانتي گراد وارد تانك اسپتيك مي شود. اين تانك معمولاً داراي ظرفيتي بالا بوده و قبل از شروع توليد با استفاده از بخار به طور كامل استريل شدا و سپس شير استريل وارد آن مي گردد. در بخش فوقاني داخل تانك هميشه هواي استريل وجود دارد.
مرحله بسته بندي:
براي بسته بندي شير سويا از بسته بندي تتراپك استفاده مي شود كه اين بسهه بندي از 8 لايه تشكيل شده است كه هر يك داراي وظايفي خاص مي باشد. اين لايه ها شامل پلي اتيلن ، آلومينيوم، چسب ، كاغذ، چسب ، كاغذ ، چاپ، پلي اتيلن مي باشد. رولهاي كاغذ پس از استريل شدن توسط آب اكسيژنه در بخش مخصوص دستگاه شكل پاكت گرفته و شير داخل آن پر و بسته بندي كامل مي گردد.
تعداد و نوع نیروی انسانی مورد نیاز در هر شیفت کاری
8 کارگر
میزان مصرف یوتیلیتی (آب،برق،گاز و غیره)
آب: 1000 لیتر
آب برای تمیز کردن بعد از هر بار شستشو  در ماشین شستشو احتیاج است .
تسویه آب: آب خالص برای خط تولید فراهم می کند، از آب شهری تغذیه می شود و مقدارش آزاد می باشد .


برق: 60کیلووات برق 50 هرتز با ولتاژ 380
بازه های زمانی مورد نیاز
✓ زمان مورد نیاز جهت تامین و ساخت ماشین آلات +  زمان مورد نیاز جهت بسته بندی و انتقال تا بندر مبدا  :40 روز
خدمات پس از فروش
+به شما نمودار اتصال دستگاه، نمودار اتصال برق، و طرح با توجه به اندازه کارگاه شما
  بعد از اینکه ماشین به کارخانه خریدار رسید،  تحویل داده می شود.

+فروشنده قبل از بسته بندی دستگاه را جمع آوری و آزمایش خواهد کرد و کتابچه راهنمای انگلیسی را  ارائه خواهد داد. در صورت نیاز مشتری، یک یا دو مهندس برای مونتاژ و آموزش کارگران ارسال خواهد شد. خریدار بایستی هزینه های بلیط های مهندسان، اقامت و حمل و نقل را بپردازد، هر مهندس مبلغ 80 دلار USD برای هر روز کاری دریافت می کند .
+گارانتی و وارانتی : 12 ماه
شرایط پرداخت
+ 30 درصد پیش پرداخت
+ 60 درصد پس از ساخت ماشین آلات و اخذ تایید گواهی بین المللی بازرسی کیفی و کمی کالا از SGS
+ 10 درصد پس از نصب و راه اندازی
قیمت نهایی
قیمت:77050 دلار
خدمات قابل ارایه توسط «سامانه ملّی معیار»
فروش خط تولید با تمامی تعهدات قید شده
+ نظارت و بازرسی تخصصی و حقوقی بر کلیه عملیات اعتبار سنجی ،گزینش ،خرید و حمل و نصب و راه اندازی +خطوط تولیدی مد نظر خود متقاضی
+ مقایسه تطبیقی اطلاعات و مشخصات فنی و خدمات انواع پروفرما های صادره از ساپلایر های  چینی و اروپایی و ارایه گزارش تخصصی
+ برگزاری مناقصه رسمی جهت خرید ماشین آلات در صورت تمایل مشتری
کلمات کلیدی: خط تولید_ شیر سویا -
09122510000
02165751000