صنایع ساختمانی

خط تولید سنگ مرمر از ضایعات سنگی

قیمت های موجود
چینی _6 تن در روز


 

 

خط تولید سنگ مرمر از ضایعات سنگی 

مختصری در مورد صنعت
سنگ مصنوعی از ترکیب مجدد سنگ های طبیعی با مواد افزاینده دیگر بدست می آیندکه به آن ها وزن کمتری داده و در نتیجه نصبشان سریعتر است.
این سنگ ها از ترکیب سیمان ،رس ، آگرگات های سنگ های ضایعاتی و خاک های سبک وزن ساخته می شوند.رنگ دانه های اکسید آهن رنگ مورد نظر را به این سنگ ها می دهد. ترکیب بدست آمده در قالب هایی ریخته می شود که دارای نقش و نگار های سنگ های طبیعی می باشند و به این سنگ ها سیمایی کاملا طبیعی می دهند .
سنگ مرمر مجسمه ای مصنوعی از سنگ طبیعی به صورت ذرات تولید شده، یعنی به صورت پودر یا گرانول ها، تولید می شود، که شامل دسته هایی از اجزای رنگی است که شامل  ذرات سنگ های طبیعی ،  پودر رزین های ترموستات ،  پودر کاتالیزور برای رزین و یک رنگدانه، مخلوط کردن اجزای رنگی در یک مخزن به منظور تشکیل یک مخلوط ناهمگن که در آن دسته بندی های مواد هنوز هویت جداگانه خود را حفظ کرده اند، انتقال مخلوط ناهمگن به ظرف دیگر  برای حداقل یک بار مخلوط کردن  مجدد انجام می شود و پس از مخلوط شدن به یک فرایند ریخته گری تحت افزایش دما و فشار  می رود تا ترکیب مواد با رزین سخت می شود.
باتوجه به اينكه بازيافت باطله ها در كنار مواد اوليه (معدن و كارخانه) صورت ميگيرد، بسياري از هزينه ها از جمله هزينه هاي حمل و نقل، حفاري و بهره برداري را شامل نميشود . سنگهاي آنتيك قيمتي كمتر از سنگهاي طبيعي دارند، چرا كه برش تراورتن سهل است و ميتوان با كمتر كردن ضخامت آن، نسبت به سنگهاي تزئيني معمول، سطح بيشتري بدست آورد. ضمن اينكه براي تهيه سنگ آنتيك از ضايعات سنگ تراورتن استفاده ميشود لذا هزينه تهيه مواد اوليه توليد سنگ آنتيك در حداقل ممكن است.
ویژگی های بارز خط تولید
+دقت در يكنواخت بودن ضخامت و طول و عرض كاشي و گونيا بودن اضلاع بسيار مهم است.
ظرفیت خط تولید
+6 تن در روز
کشور سازنده
+چین
مواد اولیه/کمکی/بسته بندی
+مواد اولیه : 100٪ پودر PVC،  200-300٪ CaCO3 پودر آهک با افزودنی ها
مصارف و ویژگی های بارز محصول نهایی
طول 2440 میلیمتر، عرض 1220 میلیمتر و ضخامت 3.6-3.4 میلیمتر
ابعاد ضايعات و باطله هاي پلاكها و كاربرد آنها براي توليد سنگ آنتيك
  ضخامت 2.5-2  سانتي متر جهت پوشش نماي خارجي و كف ساختمان و يا پوشش ديوارههاي داخلي ساختمان.
ضخامت 7-5 الي سانتي متر براي استفاده در پله ساختمانها.
ضخامت5 الي 10 ميلي متر و ابعاد 20 × 10 سانتي متر به عنوان كاشي و جهت پوشش نماي داخلي حمام و آشپز خانه، در اين حالت دقت در يكنواخت بودن ضخامت و طول و عرض كاشي و گونيا بودن اضلاع بسيار مهم است.

تعدد طرح و نقش در مقایسه با سنگ مرمر طبیعی
• سطح و بافت منطبق با گونه های سنگ طبیعی با سطحی براق و شفاف
• محصول سبز و دوستدار محیط زیست (عدم به کارگیری مواد شیمیائی سمی همانند فرمالدهید در تولید و امکان بازیافت کامل و بازگشت محصولات شبه مرمر به چرخه تولید)
• مقاومت در برابر عوامل مخرب بر روی کیفیت سنگ مرمرطبیعی از جمله دی¬ اکسید سولفور
• مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید و عدم تغییر شکل و رنگ ¬پریدگی در طی زمان
گروه عایق حرارت و صوت و جلوگیری از هدررفت حرارت و برودت فضای داخل
ضد آب و رطوبت (جذب حداکثری ۱%)، ضد اسید و باز
ضد حریق  خاصیت خوداطفاکنندگی
ضد خش¬ های سطحی و خوردگی
آنتی باکتریال و قابل شستشو
نصب بسیار ساده در مقایسه با سنگ طبیعی و صرفه¬ جویی در هزینه، نیروی انسانی و زمان         
طول عمر بسیار بالا (۳۰-۲۰ سال)

سنگ مرمر و گرانیت مصنوعی دارای سطوح يکپارچه ي پلیمری و نانو می باشند که کاربردهای گوناگونی در صنایع ساختمان و مسکونی و تجاری ازجمله طراحی و ساخت انواع سنگ های اوپن و کابینت های آشپزخانه ، سنگ جهت استفاده در حمام  و سرویس های بهداشتی از جمله وان حمام و جکوزی - سینک های دستشویی و روشویی - سرشویی ، سنگ های زیر دوش حمام ، انواع سینک ظرفشویی ، کانتر و پیشخوان آزمایشگاه ها - مراکز بهداشتی درمانی - بیمارستانها و بانکها - سنگ های پله دکوراسیون داخل ساختمان - انواع دیوار پوش داخل ساختمان - دیوار پوش بین کابینت  و ...  دارا می باشد .
لیست و تعداد تجهیزات اصلی
1.auto loader 
2.Conical Double-Screw Extruder
3.    mould 
4.Three roller calendar
5.Cooling bracket
6.Haul off unit
7.Cutting machine
8.stacker
9. temperature controller for three roller calendar : 
10.Auxiliary machines:
    hot and cooling mixer + automatic feed  loader
  Plastic crusher
PVC miller
PVC pulverizer including vibration sieve
لیست لوازم یدکی/قطعات مصرفی
برخی از قطعات الکتریکی به راحتی شکسته می شوند، اما ماشین های خط تولید  به راحتی نمی شکنند .
برای پیچ اکسترودر، اگر از مواد بازیافتی  استفاده  شود، شاید هر  2-3 سال نیاز به تغییر داشته باشد.
در صورت استفاده از مواد جدید، حدودا بعد از  3-5 سال نیاز به تغییر دارد.
2 عدد کنترل دما             
2 عدد  ترمو کوپل     
2 عدد  دکمه کنترل   
2 عدد  اتصال دهنده   
2 عدد  شکننده 
اتصال آمفنول
10 متر لوله هوا
آچار مخصوص دهانه       
حلقه حرارت دهنده بشکه       
ابزارها
پنکه
تعداد و نوع کانتینر مورد نیاز برای حمل تجهیزات
+2 عددکانتینر 40 فوت یا
+1 عدد کانتینر 40 فوت + 1 عدد کانتینر 20 فوت
محل تحویل ماشین آلات
به صورت فوب در بنادر چین
+ هر کدام از بنادر ایران (با پرداخت هزینه های حمل و بیمه توسط مشتری) یا
+ محل کارخانه خریدار (با پرداخت هزینه های حمل خارجی و داخلی، بیمه، هزینه های گمرکی و ترخیص توسط خریدار
نوع خط از لحاظ اتوماسیون
تمام اتوماتیک مجهز به سیستم PLC
شرح مختصر فرآیند تولید
raw material and additive through the mixer for mixing→automatic loader→feeder→extruder→mold→Three roller calendar→cooling bracket→haul off machine→cutter→stacker
if have some water board,can use crusher for crushing,and then using Pulverizer make it become powder,the material can use again
مواد خام و افزودنی از طریق مخلوط کننده برای مخلوط شدن  از طریق  لودر  خودکار  به  فیدر منتقل شده  سپس به  اکسترودر منتقل می شود  بهد در قالب ها ریخته می شوند  واز کلندر  سه غلتکی عبور کرده و توسط  کولر خنک کننده دمای آن کاهش پیدا کرده  ماشین بیرون کشیده می شودتوسط دستگاه  برش داده می شوند  و نهایتا به توده کننده مرتب ساز محصول نهایی منتقل می شود.
اگر یک تخته برد  آبی وجود داشته باشد، می توان از سنگ شکن برای خرد کردن استفاده کرد و سپس با استفاده از یک پودر ساز، آن را تبدیل به پودر کرد،همچنین  مواد استفاده شده می تواند دوباره استفاده شود.
Special artificial marble formula
Gathering raw material
Mixing and stirring
Vacuum high pressure molding
Artificial marble
Sawing and rough boards
Dimensional rough grinding
Fine grinding and polishing
Cutting
Packaging
به طور کلی مراحل ساخت سنگ مصنوعی را می توان به شرح زیر بیان کرد.
مرحله اول :ساخت بلوک
1. ماشین آلاتی که ترکیبات مخلوط را تامین می کنند و آن ها را برا ی پلان بعدی مهیا می کند .
2. ماشین آلاتی که برای مخلوط کردن ترکیبات و فرستادن آن ها به خط ساخت بلوک استفاده می شوند
3. ماشین های ترکیب کننده بلوک و به منظور فشرده کردن و فشار و لرزش تحت شرایط خلا
مرحله دوم :    ماشین ها و تجهیزاتی برای برش بلوک ها به اسلب ها
مرحله سوم : فرایند های اسلب (پرداخت اسلب )
خطوط پیوسته و ماشین آلاتی برای پرداخت اسلب ها (کالیبره کردن ،پولیش ،اندازه کردن و ابزار کاری )
در پایان این خط تولید مرحله ی بسته بندی اتوماتیک برای قطعات انجام می شود.



مراحل مختلف توليد سنگ مصنوعي به صورت زيراست
• تهيه مواد اوليه و مخلوط كردن آنها با نسبت مناسب
• وارد شدن خوراك با فرمولاسيون مورد نظر به كارخانه،
• استفاده از فشار خلا براي فشرده شدن مخلوط مواد اوليه و رزين و تهيه بلوكهاي اوليه،
• برش دادن بلوكهاي اوليه به بلوكهاي نازك تر،
• سمباده زدن و صيقل كاري و پوليش براي ايجاد سطح صاف و براق در سنگ،
• نقش زدن براي ايجاد طرح و رنگ در روي سنگ،
• برش دقيق بلوكها براي تعيين دقيق ابعاد مورد نظر و تهيه محصول نهايي
• بسته به نوع سنگ ميتوان از آنها استفادههاي زيادي كرد. اگر سنگهاي ضـايعاتي از نـوع آذريـن باشـند كـه سخت هستند ميتوان از آنها براي توليد سنگفرش استفاده نمود ولي اگر سنگها نرم باشند مانند تراورتن ميتـوان آنها را به پودر سنگ تبديل نمود يا از آنها براي تهيه سنگهاي آنتيك كه در نماها استفاده ميشود .
• ضايعات سنگهاي تراورتن به علت مقاومت قابل قبول، سختي كم و قابليت ساب و برش، شكل پذيري، وجود تخلخل جهت چسبيدن كامل به ملات براي ساخت مصنوعات سنگي مناسب ميباشند ضمن اينكه زيبايي ظاهر، بلوري بودن، سهولت دسترسي، تنوع رنگها، ارزاني نسبت به ساير سنگها و عدم امكان آلتره شدن ذخاير آن از مزاياي ديگر سنگهاي تراورتن است
• مراحل توليد سنگهاي آنتيك
• سنگهاي ضايعاتي كارخانجات كه عمدتاً از جنس تراورتن است معمولاً به قيمتي ارزان خريداري شده و به كارگاه توليدات آنتيك حمل ميشوند و در آنجا قطعات تفكيك شده بر اساس ضخامت و ابعادشان در جاي مناسب قرار داده ميشوند . اين سنگها توسط كارگراني كه استادكار و مختص اين كار در نظر گرفته است برش داده ميشوند و به ابعاد منظم تبديل ميشوند به طور مثال به صورت 10cm طولي(10طولي يعني سنگي كه پهناي آن cm 10و طول آن نامشخص است) پس از آن در بخش ديگري اين سنگها توسط كارگران ديگر به ضخامت يك دست 1cm برش داده ميشوند
. بسته به نوع پايلوتي كه در نظر است ساخته شود، سنگهاي به دست آمده را به قطعات كوچكتري مثلاً cm 2 × 2 يا cm 1 ×1 يا به هر شكل ديگري كه مورد نياز طرح باشد برش داده شده، اين سنگها كه به اشكال و ابعاد مورد نظر تبديل شد، هر گروه را به طور مجزا در دستگاه ميكسر قرار داده و درون دستگاه حد معين آب ريخته و پس از خشك شدن قطعات، بسته به نوع طرح، قالبهائي كه از قبل به اين منظور طراحي و با موادي مثل سيليكون ساخته شده اند در اختيار كارگراني قرار داده ميشوند، در اين بخش كارگران سنگهايي كه به اشكال مختلف تهيه شده را در جاهاي در نظر گرفته شده درون قالبها مي چينند، هنگام چيدن آنها، شكل و طرح سنگها كاملاً اختياري و با برنامه ريزي انجام ميشود . پس از جايگزيني قطعات در قالبها، پارچه متري برش خورده به اندازه مساحت قالبها را روي سنگ و قالب قرار داده و روي آن را چسب كاري ميكنند، چسب كاري بايستي كاملاً با دقت انجام شود، براي چسبكاري معمولاً از چسب چوب استفاده ميشود . پس از چسبكاري و خشك شدن چسب، قالبها را برعكس كرده و قالب را خارج ميكنند. در اين هنگام پس از تميز كردن، كار توليد شده قابل عرضه به بازار مصرف ميباشد. ميتوان مرحله ديگري را روي توليدات انجام داد و آن هم چرمي كردن لايه رويي سنگها ميباشد در اين روش، با استفاده از فرچه هاي پلاستيكي مخصوص، سطح سنگها را پوليش ميكنند كه باعث چرمي شدن سنگها ميشود. اين نوع عملكرد در مورد بسياري از سنگها از جمله مرمريت ها، مرمر تراورتن و سنگ چيني معمول است.
-
مراحل توليد سنگهاي آنتيك از طريق معرق
در كار معرق نيز در ابتدا از سنگ تراورتن به صورت پلاك فرضي طرح استفاده ميشود، طرح مورد نظر را روي سنگ اجرا نموده و در نوع بازاري آن از نوارهاي 0/5 سانتي متر برنزي استفاده ميكنند و نوارها را روي خطوط طرح و روي سنگ تراورتن با چسب مي چسبانند. پس از خشك شدن نوارهاي برنزي، سنگهاي رنگي آماده شده را مطابق با رنگ و اشكال موجود در طرح برش ميدهند . به منظور دقت در برش طرح، همان گونه كه طرح روي سنگ تراورتن اجرا ميشود، كپي همان طرح تهيه شده روي سنگهاي 1 سانتي متر رنگي چسبانده شده و سپس برش داده ميشود، در اين حالت قطعات برش خورده در جاي مشابه به خود در طرح قرار داده شده و و با چسب سنگ چسبانده ميشود . پس از چسباندن كليه قطعات موجود در طرح، تابلو را با دستگاه ساب ميسايند تا به صورت يكپارچه درآيد . پس از سائيدن، تابلو پرداخت شده و براق مي شود و سپس به بازار عرضه ميشود.

دستگاه های خط تولید سنگ مرمر مصنوعی و گرانیت متفاوت است،روش تشکیلشان نیز متفاوت است.
روش تولید کوارتز استفاده از روش پرس کردن برای تشکیل اسلب است.ولی روش تولید سنگ مرمر و گرانیت  ریختن مواد به درون  بلوک بزرگ و برش دادن آن ها  به اسلب است.
  تخته سنگ کوارتز و سنگ مرمر مصنوعی در سختی متفاوت می باشند.بنابراین هر خط تولید تنها یک نوع اسلب تولید می کند.
قالب های تزریقی از عمر بیشتری نسبت به قالب های فرمینگ برخوردارند ، ولی به دلیل تزریق مواد در این قالب ها ، و ایجاد پرزهای ریز میکروسکوپی ، چسبندگی مواد به قالب پیش آمده و محصولات تولید شده با این قالب ها ( قالب های تزریقی ) بعنوان ضایعات ( به دلیل کنده شدن لایه اصلی ) محسوب می گردند
قالب های فرمینگ به دلیل یکپارچگی سطحی از این امر مستثنی می باشند.
همچنین به دلیل سطح صاف و صیقلی قالب های فرمینگ ، جلا و براقیت محصول در این قالب ها بسیار بیشتر می باشد.
جهت خارج کردن محصول از قالب ها ، نیازی به  حرارت دادن قالب ها نیست . محصول با ارتعاش و یا ضربه آرام براحتی خود را از قالب جدا می نماید و نیاز به حرارت نمی باشد. در صورت اعمال حرارت و نگهداری نا مناسب قالب ها شکل اصلی خود را از دست داده و یا دچار تابیدگی می گردند.
جهت نیاز به شستشوی قالب جهت تغییر رنگ محصول تولیدی ، از اسید کلریدریک استفاده می شود.
بنزین ،حلال قالب ها ، بخصوص قالب های براق می باشد و در صورت استفاده از بنزین جهت نظافت قالب ها ، قالب ها آسیب خواهند دید.
تعداد و نوع نیروی انسانی مورد نیاز در هر شیفت کاری
1-2  کارگر
به علت اتوماتیک بودن دستگاه فقط لازم است 1 نفر مواد اولیه را به دستگاه وارد کند و محصول نهایی را از آن بر دارد .
2 کارگر می توانند بر روی 2 خط کار کنند .
میزان مصرف یوتیلیتی (آب،برق،گاز و غیره)
آب:درجه حرارت آب سرد: <15 ℃      5-3 تن بر ساعت
این خط آب فرایندی زیادی ندارد، ترمز خنک کننده دارای غلتکی است که  آب داخل آن می چرخد و میکسر نیاز به آب  خنک کننده دارد. می توان با راه اندازی یک استخر جریان آب را  بازیابی کرد .

برق:320کیلووات برق 50 هرتز با ولتاژ 380

ابعاد زمین مورد نیاز جهت احداث کارخانه/کارگاه
بر اساس ظرفیت پیشنهادی: حداقل :
کارگاه:175 مترمربع
کارخانه:250 مترمربع
تأسیسات عمومی مورد نیاز واحد
Chiller     
compressure   
شرایط اتمسفری و محیطی مورد نیاز (در صورت وجود)
+ ندارد
گواهینامه ها و استانداردهای استفاده شده در ساخت ماشین آلات
+ استاندارد CE اروپا
بازه های زمانی مورد نیاز
+ 2 ماه کاری ساخت ماشین آلات و تجهیزات
+ 1 ماه تست آزمایشی در مبداء و اخذ گواهی تاییدیه بازرسی بین المللی
+ 1 ماه حمل دریایی از شانگهای تا بندر عباس
+ 1 ماه ترخیص و فرآیند خروج از گمرکات
+ 1 ماه نصب و راه اندازی آزمایشی
+ 1 ماه تولید تجاری
خدمات پس از فروش
+در حین ساخت و حمل : هنگامی که دستگاه به کارخانه خریدار  می رسد، فروشنده مهندسینی را  برای نصب و آزمایش دستگاه به کارخانه خریدار ارسال میکند و به  کارگران چگونگی کار با دستگاه را  آموزش می دهند.
+نصب و راه اندازی :در صورت عدم وجود کیفیت / کمیت در بندر مقصد در حمل و نقل، خریدار  باید ظرف 30 روز پس از ورود کالا در بندر مقصد، ادعا کند.
در طی  یک سال، اگر برخی از قطعات  بدون دلیل بشکند،به صورت رایگان  آن ها را برای شما ارسال می کنیم.
دوره تضمین و خدمات پس از فروش: 12 ماه از پایان نصب و راه اندازی کار عادی
در طول این دوره تضمین، ما در صورت عدم اختلاف کیفیت ناشی از ما، قطعات یدکی را بدون هیچ هزینه ای عرضه خواهیم کرد. اگر خرابی های ناشی از عملیات نادرست شما ایجاد شود، قطعات یدکی را با قیمت هزینه عرضه خواهیم کرد.
خدمات بلند مدت:
ما هزینه های خریدار را برای  قطعات یدکی خارج  از زمان ضمانت می پردازیم و راهنمایی فنی طولانی مدت ارائه می دهیم.

هزینه های تقریبی حمل
+ هر کانتینر 40 فوت حدود 2100 دلار
هزینه های تقریبی بیمه
+ 450 دلار
هزینه های تقریبی ترخیص
+ 30 درصد به عنوان پیش پرداخت
+ 60 درصد پس از اتمام ساخت ماشین آلات ، تست آزمایشی در مبداء ، اخذ گواهی شرکت بازرسی بین المللی SGS
+ 10 درصد پس از اتمام نصب و راه اندازی موفقیت آمیز در محل و شروع تولید تجاری
شرایط پرداخت
+ 30 درصد پیش پرداخت
+ 60 درصد پس از ساخت ماشین آلات و اخذ تایید گواهی بین المللی بازرسی کیفی و کمی کالا از SGS
+ 10 درصد پس از نصب و راه اندازی
قیمت نهایی
قیمت: 190000 دلار
توضیحات قیمت
+قیمت فوق شامل تمامی ماشین آلات و لوازم یدکی مورد نیاز سالانه، حمل تا بندر عباس و بیمه با تعهد نظارت بر نصب، پیش راه اندازی، راه اندازی و تولید آزمایشی و ارایه خدمات گارانتی و وارانتی می باشد
خدمات قابل ارایه توسط «سامانه ملّی معیار»
+ تعریف مهندسی پروژه بر اساس اصول فیدیک
+ ارائه مطالعات امکان سنجی جامع با فرمت یونیدو مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
+ ارائه مهندسی اختلاط مواد اولیه
+ برگزاری مناقصه خرید بین المللی جهت گزینش بهترین خط تولید با بالاترین کیفیت و قیمت بی نظیر
+ گزینش تامین کنندگان معتبر چینی با استفاده از ابزار های فنی و حقوقی در اختیار در کشور چین
+ نظارت بر عملیات خرید و ساخت ماشین آلات و اخذ تضامین لازم
+ نظارت بر عملیات حمل و ترخیص و نصب و راه اندازی موفقیت آمیز در محل کارخانه مشتری
09122510000
02165751000